Gå til innhold

Canon 30D, støv på speilet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan renset de mattskiva, da? Jeg tror jeg har vært litt slem med mattskiva mi, men den overlevde flott. (har også 30D)

8309320[/snapback]

De prøvde med en væske av ett eller annet slag. Fikk det tilbake 10 ganger værre enn da jeg leverte det inn. Snakket litt med han som gjorde jobben, og fikk inntrykk av at denne type jobb var vanskelig; noen ganger funket det, andre ganger var de ikke like heldige.

Lenke til kommentar
Hvordan renset de mattskiva, da? Jeg tror jeg har vært litt slem med mattskiva mi, men den overlevde flott. (har også 30D)

8309320[/snapback]

De prøvde med en væske av ett eller annet slag. Fikk det tilbake 10 ganger værre enn da jeg leverte det inn. Snakket litt med han som gjorde jobben, og fikk inntrykk av at denne type jobb var vanskelig; noen ganger funket det, andre ganger var de ikke like heldige.

8310227[/snapback]

Mattskiver er delikate saker og sikkert laget i et plastmateriale i de fleste tilfeller. Det skal veldig lite til for å ødelegge denne og en bør kun utføre blåsing.

Speilet skal en også være ytterst forsiktig med. Jeg har forstått det slik at det reflekterende metallet som er dampet på er på oppsiden av glasset og ikke på undersiden som på et vanlig speil, men dette siste er jeg usikker på. Kanskje noen andre kan komme med mer håndfast informasjon her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...