Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem med D-link DI-614+

Anbefalte innlegg

Vi har to stasjonære PC-er og 3 forskjellige bærbare. Den ene stasjonære er koblet med kabel, den andre har D- link trådløst nettverkskort, på begge disse får vi inn internett. Men ikke på de bærbare, to av dem er ganske nye med innebygget nettverkskort. De finner nettverket, men dårlig el. ingen forbindelse.

Maskinen greier ikke å fornye ip-adressen.

Jeg har vært i kontakt med hp (den ene bærbare) og med D-link uten at problemet er løst. Brukerstøtten jeg snakket med sist hos hp anbefalte rett og slett ny router, de hadde mye problemer med D-link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med

denne Belkin,

eller

denne Linksys?

Er løsningen å kjøpe ny router, - og et trådløst usb nettverkskort til den ene stasjonære maskinen? Jeg ser at prisen på router er fra ca.300 - ca.1600. Er de dyreste av bedre kvalitet, varer de lengre, virker de bedre? Eller har de mer innebygde saker-og-ting som vi sannsynligvis ikke har bruk for? Vi har Lyse bredbånd.

Og hva er firmvare?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hallo!

Henger meg på denne............

Skal til å installere Lyse fiber bredbånd, og har i dag en D-Link DI 614+.

Vil den holde også for Lyse?

Eller bør jeg skifte den ut til fordel for denne Linksys WRT54GL?

Har tenkt å plassere routeren på loftet, ved siden av sentralen fra Lyse.

Om jeg føler at jeg får dårlig dekning med denne ene routeren i hele huset, kan jeg da:

- omplassere Linksys'en

- trekke kabel til router nummer 2

- bruke den jeg allerede har (D-Linken) som tilleggs router.

Eller skal jeg rett og slett forkaste denne løsningen, og heller "invistere" i en Linksys til?

Eller vil dette rett og slett ikke være noe problem.

Altså at denne omtalte Linksys'en vil være så god at den gir god dekning i hele huset?

Takker for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Hallo!

Henger meg på denne............

Skal til å installere Lyse fiber bredbånd, og har i dag en D-Link DI 614+.

Vil den holde også for Lyse?

Eller bør jeg skifte den ut til fordel for denne Linksys WRT54GL?

Har tenkt å plassere routeren på loftet, ved siden av sentralen fra Lyse.

Om jeg føler at jeg får dårlig dekning med denne ene routeren i hele huset, kan jeg da:

- omplassere Linksys'en

- trekke kabel til router nummer 2

- bruke den jeg allerede har (D-Linken) som tilleggs router.

Eller skal jeg rett og slett forkaste denne løsningen, og heller "invistere" i en Linksys til?

Eller vil dette rett og slett ikke være noe problem.

Altså at denne omtalte Linksys'en vil være så god at den gir god dekning i hele huset?

Takker for tilbakemeldinger.

8547047[/snapback]

routernen du har vil nok kanskje duge når det gjelder overføringshstighet per idag (er i såfall helt på grensen,). D-Link DI 614+ støtter ikke 802.11g, bare 802.11b, som har maks TEORETISK hastighet på 11Mbit (får aldri maks teoretisk hastighet på en trådløs router). Siden Lyse oppgraderer fra 6\6 Mbit til 10\10 1. juni, vil den routeren du har ikke være nok til å utnytte linjen.

Linksys routeren har trådløs kapasietet til å klare linjeoppgraderingen, stabil å fin router. Problemet med linksysen kan være dekningen viss det er stor avstand mellom router og pc. vegger og gulv\tak har mye å si på signalstyrken. Da kan 802.11n draft router vurderes de har ofte en bedre dekning enn 802.11g routere.

Har selv D-link dir635, aldri hatt noen problem med denne, 100% oppetid sidn jeg fikk den i hus (ca 6mnd), men disse er også somregel litt dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...