Me sjøl Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg poster her etter som det er her de fleste kreasjonistene vanker. Utfordring: hva er de positive bevisene for intelligent design? Med positive beviser mener jeg ikke beviser mot evolusjonsteorien. Dette gjelder som negative beviser. Positive beviser er beviser som peker spesifikt mot intelligent design, og ikke beviser som påpeker feil ved andre teorier. PS: Personlige følelser er ikke gode beviser. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Arg, nå kommer de til å komme trekkende med alle "bevisene" som for lengst har blitt tilbakevist ("Øyet er så komplisert at det må ha blitt designet", osv...), og så må vi grave fram tilbakevisningene som de ikke kommer til å høre på likevel, siden de alt har bestemt seg for hva de vil tro. Endret 3. april 2007 av HeltNils Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Eller de kommer til å overse det. Poenget er at de stadig kommer trekkende med samme gamle påstander, men det er ingen som gidder å dokumentere dem. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Om så øyet skulle være skapt av en gud, så har de likevel ingen måte å tilbakeføre dette til kristendommens kreasjonisme. Bare fordi gudefantasier er nedskrevet i en bok er ikke dette en indikasjon på at viss det skulle finnes en gud så må det være nettop den det står skrevet om i boka. Dette forstår selvsagt ikke kristenfolket. Lenke til kommentar
Graut Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Gi dem i alle fall en sjanse før dere begynner å tale i mot dem. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Det har snart gått ett døgn... Lenke til kommentar
lowkey Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Vel, man har jo den gode, gamle "jeg forstår ikke den komplekse naturen, derfor må det stå en enda mer kompleks skaper bak det". Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Man trenger ikke noe veldig kompleks tankegang for å skjønne at det ikke er noen god begrunnelse :!: Men i alle tilfelle, jeg hadde faktisk håpet at noen kreasjonister ville ta tiden med å svare. Det hjelper ikke å spekulere i hva de ville påstått om de tok tiden med å svare. Kanskje de ikke ser tråden (litt vanskelig siden den er øverst i forumet), eller kanskje de ignorerer den fordi de tror den er laget for å gjøre narr av dem. Hvis det er tilfelle: jeg har ikke til hensikt å le av deres påstander, jeg har til hensikt å tilbakevise dem! Lenke til kommentar
etjazz Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Årsaken til manglende respons tror jeg er veldig naturlig. Kreasjonister er vel for tiden inne i sin travleste periode av året. Her er det palmeblader som skal viftes, lekekorsfestelser, oppstandelse og halleluja ... slikt tar tid Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Det kan være. Om det blir manglende respons, og denne tråden forsvinner fra førstesiden, så skal jeg huske på å linke hit når kreasjonistene kommer med sine påstander, ettersom de ikke har for vane å underbygge dem. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 I Richard Dawkins 47 minutter lange episode i Horizon serien fra 1987 som heter "The Blind Watch Maker" (Gotta love google og youtube) får man se en rekke kreasjonistiske uttalelser, og alle blir såklart motbevist eller enda bedre forklart gjennom evolusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå