Gå til innhold

Utfordring til kreasjonister


Anbefalte innlegg

Jeg poster her etter som det er her de fleste kreasjonistene vanker.

 

Utfordring: hva er de positive bevisene for intelligent design?

 

Med positive beviser mener jeg ikke beviser mot evolusjonsteorien. Dette gjelder som negative beviser. Positive beviser er beviser som peker spesifikt mot intelligent design, og ikke beviser som påpeker feil ved andre teorier.

 

PS: Personlige følelser er ikke gode beviser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arg, nå kommer de til å komme trekkende med alle "bevisene" som for lengst har blitt tilbakevist ("Øyet er så komplisert at det må ha blitt designet", osv...), og så må vi grave fram tilbakevisningene som de ikke kommer til å høre på likevel, siden de alt har bestemt seg for hva de vil tro.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

Om så øyet skulle være skapt av en gud, så har de likevel ingen måte å tilbakeføre dette til kristendommens kreasjonisme. Bare fordi gudefantasier er nedskrevet i en bok er ikke dette en indikasjon på at viss det skulle finnes en gud så må det være nettop den det står skrevet om i boka. Dette forstår selvsagt ikke kristenfolket.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke noe veldig kompleks tankegang for å skjønne at det ikke er noen god begrunnelse :!:

 

Men i alle tilfelle, jeg hadde faktisk håpet at noen kreasjonister ville ta tiden med å svare. Det hjelper ikke å spekulere i hva de ville påstått om de tok tiden med å svare. Kanskje de ikke ser tråden (litt vanskelig siden den er øverst i forumet), eller kanskje de ignorerer den fordi de tror den er laget for å gjøre narr av dem. Hvis det er tilfelle: jeg har ikke til hensikt å le av deres påstander, jeg har til hensikt å tilbakevise dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...