DataFjotten Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Heisann.. Har en Intel Celeron D 2.53Ghz prossesor med orginal vifte. Et lite problem jeg har er at når jeg spiller så øker viftehastigheten veldig mye. Viften har en "toppfart" på 2500rpm, men etter at jeg har spilt en liten stund så er den oppe i 4100rpm. Veldig irriterende . Er det noen mulighet til å stille på dette slik at den går med normal fart? I biosen eller no? Prossesoren blir heller ikke no spesielt varm, så vil gjerne få vifta til å gå saktere. Noen som vet noe? Setter pris på alle svar Endret 3. april 2007 av DataFjotten Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Kan hende at du kan bruke Speedfan. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Det beste ville sikkert ha vært å kjøpe ny prosessor-kjøler med minimum 80 mm vifte. Tommelfingerregel sier at des mindre kjøleribbene og diameteren på vifta er jo mer støy blir generert. Ta en kikk hos mikrioplex og se om du finner en kjøler som faller i smak. Jeg er ikke noe intel-mann, så jeg vet ikke hvilken socket du har og kan heller ikke peke ut en bestemt kjøler. Helt sikkert noen her som vet (eller gidder å søke seg frem). Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Jeg har intel socket 775. Noen som har noen bra vifter å anbefale? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg foretrekker Zalman og NorthQ sine. Her har du en link: https://prisguiden.no/product.php?productId=35786 Den regulerer du hastigheten selv på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå