Me sjøl Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg mener alle religioner er menneskeskapt. I the good old days, når du ønsket deg makt og penger var jo det å skape en religion et sikkert valg. "I begynelsen skapte mennesket gud" 8300580[/snapback] Har du noen sikker kilde på dette? Er du klar over at du ville ha blitt drept i en et annet sterk troende land hvis du sa dette? 8303954[/snapback] Når vi snakker om kilder, hvor er kildene til alle dine påstander? Lenke til kommentar
Graut Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Savage-Garden: det temaet du tar opp i denne posten, er en av flere grunner til at jeg ikke er religiøs. Jeg, som mange andre barn i norge, har fått en noenlunde kristen oppdragelse - jeg trodde i alle fall at kristendom var sann - så skjer det noe - man vokser opp, og, jeg som deg, finner ut at det finnes flere religioner. hm - men dersom alle disse sier noe annet enn de andre, og de som ser ut til å være like, ikke er det innbyrdes - hva står man da igjen med? Det bildet jeg har av religion som en helhet er i alle fall rimelig kaotisk, minst. Du spør Hvilken religion er sannhetens religion. I den formuleringen ligger det en premiss om at det faktisk finnes en sannhetens religion, og jeg vil gjerne at du begrunner hvorfor en av religionene må være sannhetens religion. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har du noen sikker kilde på dette? Er du klar over at du ville ha blitt drept i en et annet sterk troende land hvis du sa dette? 8303954[/snapback] Vi kan begynne med kildene som viser at religionene er skapt av Gud (og at Gud finnes), at en av dem er sannhetens religion. Det er disse som er interessante da de fremmer en "positiv påstand". Og om man hadde blitt drept eller ei har lite med saken å gjøre i denne debatten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå