Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal kjøpe scooter, Hjelp?


Madzy

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg skal kjøpe scooter. Vil ha en som trekker like godt på flaten som i bakken. Forslag? likte veldig godt Peugeot speedfight 2 :) er det noen spesielle ting jeg må tenke på (se etter) når jeg skal kjøpe scooter? Er 10000 km for mye for en scooter? For en speedfight for eksempel? Må innrømme at jeg ikke er den typen som liker å skru i motor :blush: Vil helst slippe for mye tull med slikt :!:

 

Takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scooter er jo en lettelse å kjøre for deg som ikke liker å gire, og slippe gire. men det finnes mange typer scooter, scooter er veldig slitesterke, trimming av scooter hjelper jo en del, men vis du ikke er person som liker å skru så er det jo et minus.

 

speedfight er fin og deilig kjøregenskap på, synd dem er litt dyre. men du finner absolutt en til 10 000 til 23 000kr. kommer helt ann på smaken.

men som sagt det finnes en del andre scooter som Yamaha aerox, Honda SFX, suzuki katana, Aprilia SR ditech,Derbi GP1, peugeot jet force og mange andre.

 

du må nesten finne en du faller i smak for. ta deg en tur på www.finn.no eller www.autodb.no - finn noen brukte du liker.

 

prøv å finn en som er ikke kjørt med trim,ikke vært skadet(detti bakken, riper) og en med minst mulig km-stand, til en riktig pris - eks en peugeot speedfight med pris antydning på 15 000kr og km-stand på 1000 - 5000km.

Lenke til kommentar

Du trenger mopedlappen for å kjøre en 50cc scooter ja (Speedfight f.eks).

 

Speedfight 2 er en god scooter, ser tøff ut, sitter bra og har et mykt og godt sete. Har ikke prøvekjørt den så veldig mye, men har prøvd dama sin litt og den er grei. Vet ikke så mye om kjøreengenskapene til den osv, men jeg vet at hu har hatt masse problemer med sin. Vet ikke om det bare er et tilefelle eller om det er slik på alle Speedfighter, men den har hatt mye problemer med å gå jevnt, har hatt tendenser til å stoppe osv.. Vært på service flere ganger, men problemet ligger der fortsatt. Den har jo gått 11.000, men det burde vel ikke ha noe å si da den skal kunne å myye lenger.

 

Jeg selv kjører en Honda SFX, den har rullet ca 7200km. Vet ikke hva som er bytta på den før, men den går veldig bra. Så lenge jeg har hatt den har jeg aldri hatt noe problemer med den, den starter hver gang. Den bruker ikke så mye bensin, og det er stort sett aldri feil med den. Service på den = Fylle full tank ;)

Den ser kanskje litt mer kjip og kjedelig ut, men den er absolutt å anbefale om du skal ha ekte japse-kvalitet!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte i går meg en Gilera Runner SP 50 Race.. En veldig bra scooter som har hele 5,7 HesteKrefter!! dette er det få som har og med dette drar den like godt i oppoverbakke som på flaten.. Og hviss du fjerner "plomben" (en liten ring) så kan du dra nytte av nesten dobbelt så stor hastighet! Jeg kjøpte den ny og det kostet meg 23 000,- ganske dyrt men når jeg vill ha en litt røffere å mere gutte-aktig scooter så valgte jeg å yte såppas... :thumbup:

post-121241-1179068016_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har netopp kjøpt meg en peugeot speedfight 2 WRC :D

Har ikke fått kjørt så mye ennå, er ikke 16. Den har gått nesten 10 000 km nå, men funker fjell fortsatt.

Utseende er helt rått, synes nå jeg.

 

Anbefaler Peugeot værtfall;) veldig gode scootere.

 

Men har hørt at Peugot har sluttet å importere deler til norge, er ikke sikker på dette.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...