Gå til innhold

Trenger man Kjølepasta?


Anbefalte innlegg

Hei!

EG sitter her og skal montere en Scythe Revision B Plus Cpu kjøler på min nye E6600, men leser i bruksanvisningen at man skal ta på kjølepasta, er dette et must?? for kjølepasta har eg ikkje kjøpt :(

Det ligger en liten pose med en helt kvit væske i i pakken som fulgte med, på pakken står det "Heat Sink Silicone Compund" er dette kjølepasta? :p

For den væsken ser helt ut som lim...

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

EG sitter her og skal montere en Scythe Revision B Plus Cpu kjøler på min nye E6600, men leser i bruksanvisningen at man skal ta på kjølepasta, er dette et must?? for kjølepasta har eg ikkje kjøpt :(

Det ligger en liten pose med en helt kvit væske i i pakken som fulgte med, på pakken står det "Heat Sink Silicone Compund" er dette kjølepasta? :p

For den væsken ser helt ut som lim...

8299643[/snapback]

 

Det er kjølepasta, og den ville jeg brukt om jeg var deg ;)

 

Med mindre du ønsker å bruke CPU'en din som stekeplate

Lenke til kommentar

Nå har eg satt sammen alle delane og dataen funker fint men problemet er at ingenting kommer opp på skjermen! :(

Det er akkurat som om skjermen liksom ikkje er kobla i dataen i det heile tatt

 

Skjermkortet er satt i og har sjekket det mange ganger, men finner ingen åpenbare feil... vifta på skjermkortet går som normalt... Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Nå har eg satt sammen alle delane og dataen funker fint men problemet er at ingenting kommer opp på skjermen!  :(

Det er akkurat som om skjermen liksom ikkje er kobla i dataen i det heile tatt

 

Skjermkortet er satt i og har sjekket det mange ganger, men finner ingen åpenbare feil... vifta på skjermkortet går som normalt... Noen som har peiling?

8300942[/snapback]

 

Du har passet på å sette inn 6-pins strømkontakt i skjermkortet hvis dette er nødvendig, passe på at kabelen sitter godt inn i skjermen også og at du bruker riktig utgang (for kort med f.eks 2 DVI utganger) på skjermkortet?

Lenke til kommentar
Det kan ikke være en 4-pins kontakt som mangler? Rett ved CPUen..

 

mvh Zaimmer!

8301485[/snapback]

 

Ved siden av CPUen er det en 8 pins kontakt, var vell et slag cover eine halvdelen slik at det berre viste 4 pins, men eg har tatt d vekk og satt på en 8 pins ledning...

Kan det være problmet? at eg må sett på en 4 pins istedefor 8eren?

Lenke til kommentar
Hvor mye av kjølepastaen brukte du da du monterte kjøleren?

Tok du på alt som var, eller påførte du i litt mer konservative mengder?

8301623[/snapback]

 

Tok sikkert halvparten av det som var der, tørket litt med papir så det ble jevnt fordelt, men masse var det ikkje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...