Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

hjelp til og skrive gjeldsbrev....

DaXoN

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå skrive et gjeldsbrev fordi en "kompis" av meg har skylt meg penger i nesten 2år nå...

det jeg lurer på er hvordan kan jeg skrive et gjeldsbrev som jeg kan så gi videre til inkasso så de tar saken?

fordi jeg har ikke lyst og ha noe mere med han og gjøre....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[Det vil si at vis han ikke betaler innen tiden han skal 1gang kan jeg da sende saken videre til inkasso og få de til og ordne det (kjøpe gjelden)

8299510[/snapback]

Ja.

Blir gjelden eller et enkelt avdrag ikke betalt til rett tid, er hele beløpet straks forfalt til betaling og kan inndrives uten søksmål etter reglene i tvangsfullb. Loven av 26 juni 1992 nr 86 § 7-2 bokstav a.
(sitat fra gjeldsbrevet)
Lenke til kommentar
Men får du "kompisen" din til å signere dette når han tydeligvis ikke har planer om å betale tilbake? Et gjeldsbrev er ikke verdt noe uten hans signatur...

Uansett en kjedelig situasjon. Mange som har gått i fella med å låne til "gode" venner.

8302475[/snapback]

det er det som er saken han lånte pengene sammen med sin Eks som bor i Oslo så nå Nekter han og skrive under på brevet:@ jaja

får vel bare selge det haha ^^

eller prøve og få han til og forstå at det var han som lånte det og at jeg driter i om han og eksen krangler det er ikke Mitt problem

Lenke til kommentar
Snakk om mye penger her eller?

8349679[/snapback]

snakk om en 13-14.000kr så det er litt mye får meg... ikke så all verden men så det holder + jeg trenger de

8349689[/snapback]

At han ikke vil skrive under på noe gjeldsbrev lover jo ikke spesielt godt, så i verste fall blir dette en dyr lærepenge. :ermm:

I teorien kan du gå til sivilt søksmål, men da må du ha noe slags bevis på at du faktisk har lånt bort disse pengene.

Lenke til kommentar
det er det som er saken han lånte pengene sammen med sin Eks som bor i Oslo så nå Nekter han og skrive under på brevet:@ jaja

8348199[/snapback]

Hehe.. hvis du klarer å selge gjeldsbrevet uten hans underskrift så har du gjort et kupp :)

Lenke til kommentar

8348199[/snapback]

Hehe.. hvis du klarer å selge gjeldsbrevet uten hans underskrift så har du gjort et kupp :)

8350649[/snapback]

spørs hvem du selger til det haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...