Gå til innhold

Vil watte opp min gamle Abit!

perivarn

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit KT7-raid og en 850 Duron, samt noe gammel ram. Dette skurrer og går. Men tenkte jeg skulle watte opp systemet litt. To spørsmål i den anledning:

Hvor rask prosessor kan jeg bruke til dette hovedkortet?

Hvilken type ram går egentlig best til dette kortet?

Anbefalinger tas imot med åpne armer!

Perio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hovedkortet støtter max 1400 mhz (200 mhz buss) athlon thunderbird - offisiellt ihvertfall. uoffisiellt funker det av og til med athlon xp prosessorer, men du er begrenset til ca 220 mhz bus, så du må nesten endre på multiplieren på xp prosessoren for å få noe særlig ut av det :wink:

hovedkortet støtter ikke noe mer enn pc133 sdram.

hovedkortet er noe bidige ræl, gammelt som skitt, på tide å få seg et nytt :wink:

har kt7 (ikke raid) selv :/

Lenke til kommentar

Det er ikke noe særlig å hente på PC166-ram i forhold til PC133. FSB'en er uansett begrenset til 100MHz (evt 110-120 MHz overklokket)

Ytelsemessig har veldig mye mer å hente på å kjøpe nytt HK med Athlon XP og DDR-ram. Det er ikke så veldig dyr tor tiden heller med HK og CPU. (Ram er derimot ganske dyrt)

Lenke til kommentar

duron 850.. hmmz.. hvis det er en duron av nyere dato så kan det forresten hende at den klarer ca 1200 mhz.

Det eneste du trenger for å låse den opp er å tegne litt med en blyant (på l1 bridgene.. husker ikke helt, gjorde det på min duron 650 overklokket til 900, 950 el 1000, kommer an på kjøling :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...