Gå til innhold

Win NT (og 2K/XP) fellesprofiler?

Trono

Anbefalte innlegg

Finnes det noen måte å få til at alle brukerene på en NT workstation (forsåvidt også på 2K og XP) kan bruke samme profil?

Med det mener jeg outlook, startmeny, desktop og hele pakka. Akkurat som 95/98..

Ja, jeg vet at man kan bruke "all users" mappa, men dette er også tungvindt.

Har bl.a. en maskin på jobb hvor det byttes folk som skal jobbe med den ganske ofte, og jeg begynner å bli lei av å sette opp Outlook og hele pakka hver gang. :wink:

En annen ting; er det noen måte å få gi en bruker lokale administrator rettigheter selv om de logger seg på en server som bare gir dem user rettigheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

En annen ting; er det noen måte å få gi en bruker lokale administrator rettigheter selv om de logger seg på en server som bare gir dem user rettigheter?

Tror ikke det er så lurt at de bruker samme profil. Profilen er veldig forskjellig fra NT til 2000, 2000 og XP har jeg større tro på.

Når det gjelder å la de få lokal-admin. Så er det bare å legge til brukerne i lokal administrator-gruppen.

Lenke til kommentar

Tror du kanskje misforstod litt. :smile:

Formulerte meg kanskje dumt, men jeg mente ikke samme profil på forskjellige PC'er med forskjellige OS. Men f.eks. at alle brukerene på èn NT (eller en XP eller 2000) maskin bruker samme profil.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...