Gå til innhold

Selvbyggde høytalere, vits å reparere?

Anbefalte innlegg

Jeg har ett par selvbyggde høytalere, og nå har i hvertfall ett element i den ene høytaleren tatt kvelden etter flere år med festing :roll:

Det jeg lurer på er om det er vits å reparere disse høytalerene ved å kjøpe ett eller flere nye elementer, hvor jeg kan få tak i elementer som kan erstatte disse gamle.

Btw: Basselementene er 10"

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta i ring eltek å forklar situasjone og det du vet om elementene.

Kanskje de har de eller vet hvor du kan få tak i dem.

8299631[/snapback]

ok, jeg får gjøre det..

men en ting til, jeg har kjøpt meg nye høytalere, så vet ikke om jeg får bruk for disse, men tror dere det er mulig å bruke ett eller flere disse basselementene til en aktiv bass hvis jeg kjøper kasse og bassforsterker?

Lenke til kommentar

www.ljudia.no

selger også peerless.. uansett hvem du tar kontakt med klarer de nok å skaffe deg et likt element, så sant det ikke har gått ut av produksjon, og lageret har brent ned, og alle som visste noe om det er sendt ut i rommet og kommer aldri tilbake så...

Lenke til kommentar
en kasse , low pass filter , og en effektforsterker funker fint , om elementene har bra bass vet jeg lite om .

bassforsterker ?? sånn til bassgitarforsterker funker dårlig på musikk og film :p

8301900[/snapback]

Jaja, var det du sier jeg mente :p

www.ljudia.no

selger også peerless.. uansett hvem du tar kontakt med klarer de nok å skaffe deg et likt element, så sant det ikke har gått ut av produksjon, og lageret har brent ned, og alle som visste noe om det er sendt ut i rommet og kommer aldri tilbake så...

Jeg får se hva jeg finner ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...