Gå til innhold

Pakking & komprimering, bruker det temp-filer?

Anbefalte innlegg

Når man pakker og komprimerer filer, brukes det da temp-filer slik WinZip gjør? Har noen hundre GB med data som jeg skal prøve å få tatt backup av inn på en 500GB disk og har ikke plass til at dette skal gå via noen midlertidige filer.

En liten ting til: Diskene som skal backes up, er NTFS og backup'en skal tilbake der etterpå. Finnes det noe verktøy for Windows som pakker ut tar-filer komprimerte med gzip eller b2zip (husker ikke helt navnet på den :))?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man pakker og komprimerer filer, brukes det da temp-filer slik WinZip gjør? Har noen hundre GB med data som jeg skal prøve å få tatt backup av inn på en 500GB disk og har ikke plass til at dette skal gå via noen midlertidige filer.

En liten ting til: Diskene som skal backes up, er NTFS og backup'en skal tilbake der etterpå. Finnes det noe verktøy for Windows som pakker ut tar-filer komprimerte med gzip eller b2zip (husker ikke helt navnet på den :))?

8299101[/snapback]

Winrar heter den ;)

Lenke til kommentar

8299101[/snapback]

Nei.

8299101[/snapback]

7zip tenker jeg:

Supported formats:

Packing / unpacking: 7z, ZIP, GZIP, BZIP2 and TAR

Unpacking only: RAR, CAB, ISO, ARJ, LZH, CHM, Z, CPIO, RPM, DEB and NSIS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...