panzerwolf Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Når man pakker og komprimerer filer, brukes det da temp-filer slik WinZip gjør? Har noen hundre GB med data som jeg skal prøve å få tatt backup av inn på en 500GB disk og har ikke plass til at dette skal gå via noen midlertidige filer. En liten ting til: Diskene som skal backes up, er NTFS og backup'en skal tilbake der etterpå. Finnes det noe verktøy for Windows som pakker ut tar-filer komprimerte med gzip eller b2zip (husker ikke helt navnet på den )? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Når man pakker og komprimerer filer, brukes det da temp-filer slik WinZip gjør? Har noen hundre GB med data som jeg skal prøve å få tatt backup av inn på en 500GB disk og har ikke plass til at dette skal gå via noen midlertidige filer. En liten ting til: Diskene som skal backes up, er NTFS og backup'en skal tilbake der etterpå. Finnes det noe verktøy for Windows som pakker ut tar-filer komprimerte med gzip eller b2zip (husker ikke helt navnet på den )? 8299101[/snapback] Winrar heter den Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Når man pakker og komprimerer filer, brukes det da temp-filer slik WinZip gjør? Har noen hundre GB med data som jeg skal prøve å få tatt backup av inn på en 500GB disk og har ikke plass til at dette skal gå via noen midlertidige filer. 8299101[/snapback] Nei. En liten ting til: Diskene som skal backes up, er NTFS og backup'en skal tilbake der etterpå. Finnes det noe verktøy for Windows som pakker ut tar-filer komprimerte med gzip eller b2zip (husker ikke helt navnet på den )? 8299101[/snapback] 7zip tenker jeg: Supported formats: Packing / unpacking: 7z, ZIP, GZIP, BZIP2 and TAR Unpacking only: RAR, CAB, ISO, ARJ, LZH, CHM, Z, CPIO, RPM, DEB and NSIS Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Takker Så da kan jeg altså med WinRAR/ 7zip åpne en komprimert tar-fil å pakke ut alt innholdet til disk igjen? Hmm, kanskje jeg først bør finne ut om programmene takler å åpne en evt. fil på nesten 500GB først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå