Gå til innhold

Hjelp til kjøp av kamera og printer

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et kompaktkamera som skal brukes av en pensjonist med begrensede it-kunnskaper, så det er viktig at den er letthåndterlig og rimelig (max 2300 for kamera), men ikke for liten med små knapper. Han trenger også en Skriver til utskrift av bilder og dokumenter (bør ha flere en 2 blekkpatroner). Ønsker å bestille dette fra samme leverandør, men trenger hjelp!

Setter pris på gode råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Printer er veldig enkelt. Canon sin pixma serie er suveren, både på kvalitet, hastighet og driftspris.

Det at den ser bra ut trekker heller ikke ned.

Har selv canon pixma ip5000, den tror jeg er gått ut av salg nå, men både ip4000 og ip4200 er suverene valg.

Eventuelt kan du gå for multimaskinene i samme serie (scanner, kopimaskin, printer) som også er bra.

Kamera er vanskeligere, spesielt innenfor 2300 kroner.

Strekker man seg litt i pris, så får man mye bedre kamera.

Canon ixus 800 selges for 2745, mens fujifilm F30 selges for 2619, og canon ixus 70 selges for 2395 på komplett.no

De selger også fujifilm finpix f5600 til 1999, et kamera med mye zoom.

Nikon er alltid bra, coolpix l5 til 1999 kan jo være et alternativ, i tillegg til s500 til rundt 2800.

Er bare å søke litt rundt selv og finne det man liker og se testene som ligger her på akam sidene.

Lenke til kommentar

Hvis du går for en Pixma blekkskriver og ikke ønsker multifunksjon, så anbefaler jeg sterkt iP4300. Årsaken er at du får mulighet for duplex(dobbeltsidig utskrift), dette synes jeg er nærmest obligatorisk på en skriver. Ellers har den fem separate blekkpatroner og 1 picoltr dråpestørrelse. Skriveren er heller ikke belemret med kortleser eller egen lcd-skjerm, noe ihvertfall jeg ikke ser noen grunn til å betale ekstra for. Til en pris på ca 800 kroner gir denne modellen veldig mye for pengene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...