Gå til innhold

Vista gadget som viser temperatur?

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjekk liten gadget som heter "MultiMeter", som i prosent viser belastningen på begge prosessorkjerner samt total minnebruk.

Det hadde vært genialt om det fantes en temperaturmåler-gadget også. Jeg liker å følge med på CPU-/system-temperaturene, og det hadde vært fint å se det i sidebar istedenfor å måtte bruke Abit uGuru.

Er det noen som vet om noe slikt?

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Waaath? Lå ikke denne tråden opprinnelig i Vista forumet? Dessuten så sier jo trådstarter:

og det hadde vært fint å se det i sidebar istedenfor å måtte bruke Abit uGuru.

å da tenkt jo jeg med en gang Vista, men mulig det er jeg som tar feil. Det var ikke lett for deg å se vertfall, siden den ikke (lengre?) ligger i vista forumet.

Lenke til kommentar

Lavalys har akkurat kome ut med versjon 4.00 av EVEREST. Dette programmet støttar Windows Vista Sidebar, slik at du kan få eit kjekt og hendig lite vindauge på skjermen som viser alt du vil av temperaturar, viftehastighet, klokkefrekvensar, bruk av minne/CPU, spenningar og så vidare. Oppgraderte akkurat til denne versjonen her om dagen, og må seie at dette var ein veldig hendig funksjon! :dribble:

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Date: 2005-08-18

Ny og ny... ;)

Nei, der finst ingen gratisutgåver av dei nyaste versjonane. Men, EVEREST Ultimate Edition kostar $29.95 (eller ca. kr. 180,- etter dagens dollarkurs). Viss ein verkeleg treng eit slikt verktøy så vil eg seie at dette er særdeles rimeleg... :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Nå har jeg lastet ned trial versjon av denne nye versjonen av Everest. Men den ser ikke ut til å hente inn info om temperatur på CPU og Chipset? Bare GPU. Noen gode tips?

Har et Asus A8N Sli Deluxe hovedkort, og Asus PC Probe klarer fint å få tak i informasjonen...

post-56736-1176397312_thumb.png

Lilleninni

Endret av lilleninni
Lenke til kommentar
Trial-versjonen viser berre enkelte data, så det kan vere det som gjer det. Elles må du inn i oppsettet (File --> Preferences --> Vista Sidebar) og velge det som skal visast der manuelt.

8369183[/snapback]

Får ikke velge det der. Er som om den ikke klarer å finne sensorene engang. Og hvis det var fordi det er trial versjon, så burde det vel kommet opp [Trial Version] istedet for temperatur, akkurat som den gjør på GPU Temp?

post-56736-1176400591_thumb.png

lilleninni

Endret av lilleninni
Lenke til kommentar

Ja, det der såg noko rart ut... Då vil eg anbefale deg å leggje inn eit innlegg på Bug reports-forumet til Lavalys. Utviklarane plar vere raskt ute med å svare der, så kanskje du kan få noko hjelp, evt. finne ut om det er nokon problem med hovudkortet ditt og EVEREST.

Har du forresten prøvd å deaktivere Asus PC Probe for å sjå om der kan vere konflikt mellom dei to programma?

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Ja, det der såg noko rart ut... Då vil eg anbefale deg å leggje inn eit innlegg på Bug reports-forumet til Lavalys. Utviklarane plar vere raskt ute med å svare der, så kanskje du kan få noko hjelp, evt. finne ut om det er nokon problem med hovudkortet ditt og EVEREST.

Har du forresten prøvd å deaktivere Asus PC Probe for å sjå om der kan vere konflikt mellom dei to programma?

8370181[/snapback]

Ja, har til og med avinstellert PC Probe... funker fortsatt ikke. I tillegg har visst Everest alvorlige problemer med hukommelsen; jeg må legge inn preferansene på nytt hver gang programmet startes...

Tenkte jeg skulle spørre på det forumet ja, men må vente til hotmailen min lar meg logge inn igjen så jeg får bekreftet at jeg har meldt meg inn i forumet...

lilleninni

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...