flopflop Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg kjøpe ny Samsung 500 GB og koblet opp kabler osv. Problemet er at harddisken ikke dukker opp i "min datamaskin". Den blir oppdaget på oppstarten, men ikke i windows. Når jeg koblet den til sata-3 skjedde det ingenting, men da jeg byttet til sata-2 (der hvor dvd-spilleren er) ble den funnet og automatisk installert i windows, men dukket fortsatt ikke opp i min datamaskin. Det fulgte ikke med noen sånn bits til å sette på harddisken (jumpere?), som jeg kanskje tror jeg trenger. Alt av sata-koblinger er enablet i BIOS. Noen som har noen løsninger? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling -> høyreklikk på den hardisken som er ny, klikk formater og Voila, den vil nå synes i din datamaskin Snorre Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Finner ingen måte å formatere på der inne. Når jeg høyreklikker på disken får jeg ikke formatert. Er ikke noe alternativ, ikke under properties engang. Maskinen mener at disken "is working properly", men det hjelper lite. Den dukker ikke opp som en harddisk, men som en dvd-stasjon i "min datamaskin". Har forsøkt med og uten jumper, men ifølge manualen trenger den ikke jumper når det er sata, så jeg tror ikke det har noe å si Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Først lager man en partisjon. Deretter formaterer man partisjonen. Snobjorn var bare litt unøyaktig, du får opp et valg om å lage en partisjon, ikke formatere. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Eh.. jeg finner ikke ut hvordan jeg lager en partisjon. Har gjort det i forbindelse med formatering, men da hadde jeg jo bare èn HD. Nå får jeg ingen slike alternativer i BIOS eller boot menyen, og jeg kan jo ikke formatere i min datamaskin i og med at HDen ikke synes der... RAID autodetect/ATA er aktivert i BIOS, mistenker at denne kanskje burde stå på SATA, men da sier maskinen at jeg kan komme til å miste alle data, og det vil jeg jo ikke. Hater når jeg ikke skjønner ting Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Har du mulighet å ta snapbilde fra diskbehandling, som viser alle tilkoplet enheter? Hvilket hovedkort har du? Slik at vi kan se på bios innstillinger og sammenligne med dem du har? Om ikke du kan ta bilde, kan du beskrive: -hva er tilkoplet på hovedkortet ditt og hvor -nevne alle enheter som kommer opp i diskbehandling. I diskbehandling (der som diskene vises) står det Disk 0, Standard, Klar, osv. Kan du høyre klikk rett på Disk Nr det gjelder---hva får du se? kan du forandre bokstav? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå