Gå til innhold

Beste HK for p4 overklokking?

Fredrik^-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Snekker`n seier, Msi PE korta funker veldig bra, òg til overklokking. Har det sjølv, aldri vert noko problem.

Asus er eg ikkje så sikker på, dei bruker 2-fase (?) strømforsyning og har hatt litt problem med å levere stabil spenning til CPU, bare les på asusboards.com

Ps: Eg har ingen erfaring med Asus sjølv, eg berre nemner det eg har lest...

[ Denne Melding var redigert av: Eurit på 2002-12-16 12:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 08:48, skrev Snekker`n:

MSI eller ASUS PE/GE kort er vel de beste og mest stabile kort på markede i dag, Msi pe får du for under 1000.- kr og er meget bra.

Ok. MSI kan overklokke. Men du må nok kjøre FSB på 300-400 for at det skal ha samme ytelse som Abit/Asus korta. (vet at det er en barnslig måte å si det på, men MSI SUGER (!!!!) på ytelse. Det er bevist før, bevist nå)

Abit SR7-8X gjør jobben sin med min 2.8 og da trenger jeg ikke no Asus P4PE eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Ok. MSI kan overklokke. Men du må nok kjøre FSB på 300-400 for at det skal ha samme ytelse som Abit/Asus korta. (vet at det er en barnslig måte å si det på, men MSI SUGER (!!!!) på ytelse. Det er bevist før, bevist nå)

Abit SR7-8X gjør jobben sin med min 2.8 og da trenger jeg ikke no Asus P4PE eller noe sånt.

Du har rett det var ein barnsleg måte å sei det på. Og sannsynlegvis gal, om du ikkje har ein link til å bevis utsagnet ditt?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 13:39, skrev iv3rs:

Quote:

Den 2002-12-16 08:48, skrev Snekker`n:

MSI eller ASUS PE/GE kort er vel de beste og mest stabile kort på markede i dag, Msi pe får du for under 1000.- kr og er meget bra.

Dette kaller jeg et typisk "mitt er best" innlegg uten rot i virkeligheten, jeg kjører selv med et Asus kort som du kan se men jeg klarer kun å kjore på 3,25 stabilt på Msi pe kjørte jeg stabilt på 3,32.

Så ikke uttal deg om noe du ikke har testet.

Lenke til kommentar

Hay!

Har nå et Asus P4S533, som eg har hatt mye glede av d siste halve åre...

Men etter at jeg skaffet meg Shappire 9700Pro at problemene kom... Jeg kan ikke klokke P4'n min lenger, for da blir skjermkortet gal! :sad: Så jeg er nødt til å kjøre på std 1.8Ghz(nedtur!!!) Heldigvis får jeg (lov) til å klokke minnet som jeg alltid har gjort...

Det jeg da lurer på, i.o.m at jeg ikke har fulgt med på HK markedet i det siste, hva vil være det beste alternativet når jeg ønsker følgende:

- Mulighet til å kjøre DDR400(gjerne over)

- AGP/Pci lock (trur det er det som gjør at 9700'n min klikker)

- Socket 478 (innlysende)

- STABILITET!!!!! (VIAtech = uaktuelt!)

Eller er ekstra dill ikke så nødvendig, slik som raid(har pci raid) og firewire...

Dual DDR kommer nå, men der har man jo ikke mulighet til DDR400, så vet ikke om jeg orker å vente i all evighet... Så har noen et godt forslag til nytt hk!?!? kom med det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"Mitt er best innlegg" ?

eeh ?

Du har tydeligvis ikke vært her lenge nok til å skjønne hva snekker'n snakker om. Utsagnet ditt om MSI er også på trynet.

Ett typisk "mitt er best innlegg":

"Jeg anbefaler Abit KT133 for det har jeg å det er best å kjører alt av spill og sdram er billigere enn ddr og det er stabilt som fjell og funker fett!!!!" :D :D :D :D :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...