goggen Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Har hatt et uhell med noen filer på maskina, og får ikke starta opp Explorer eller Outlook. (sitter nå på jobbmaskin). Jeg har en del viktige mail i innboksen min, og lurte på hvordan jeg kan finne frem disse og lagre dem før jeg installerer windows på nytt? Jeg bruker win2k. Er det mulig å legge win2k over den installasjonen jeg har nå, uten at personlige settings blir endret (tenker da på snarveier på skrivebord, mailer og adressebok i Outlook, favoritter i Explorer etc)? I såfall er jo dette en bedre måte å "fikse" Explorer og Outlook enn å måtte formatere hele shiten. Håper dere kan hjelpe, sliter litt nå :-/ Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Kopier brukerprofilen din? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 vet det finnes små programmer som gjør dette mulig, men det finnes også noen filer som du manuelt kan ta vare på.. husker selvfølgelig ikke filnavnet i hodet nå men på maskina mi er det lagret i dbx filer, hmm, ja, det var vist filnavnet C:Documents and SettingsBruker navLokale innstillingerProgramdataIdentities{F0B5DEB4-CA34-4D8C-9005-16C3078B37BF}MicrosoftOutlook Express og her ligger filene i XP Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Ja, men hvis du da kopierer hele den brukerprofilen du bruker som ligger i Documents&Settings så får du med hele greien. Om du har en slik. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 DBXtract er kanskje brukbart ( OBS! lukk OExpress før du kjører DBXtract ) - det er freeware, men det fins andre som koster 'en hundrings', f.eks. http://www.wheresjames.com/WhejOEArchiver_main.htm Lenke til kommentar
batko Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Jeg er veldig fornøyd med : Outlook Express Backup Wizard The world's most popular utility to create complete backup copies of Outlook Express database. http://www.outlook-express-backup.com/ Lenke til kommentar
goggen Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Altså; Om jeg kopierer mine personlige settings, legger de på en annen harddisk, intallerer win2k på nytt, og kopierer alt tilbake, så skal alt være som før? Drivere og program påvirkes ikke av at jeg legger win2k over den gamle installasjonen? DBXtract ser ut som en nyttig sak mhp. å ta backup av mailene mine. Men som sagt er jeg avhengig av å installere/raparere Explorer og Outlook, så da må jeg vel installere win2k på nytt. For jeg kommer meg ikke på nett med maskina jeg har hjemme. Lenke til kommentar
sof Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 C:Documents and SettingsUSERNAMELocal SettingsApplication DataIdentities{677A7D84-BE50-4235-AC92-748A20BA3EDB}MicrosoftOutlook Express ta vare på denne katalogen, så har du mailene. Bruk file->import->messages->oeX og vis til mappen der du har lagret det. Da tar den med mapper og hele greia. Adresser, kontoer og filtre må tas hånd om for seg selv. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 10:11, skrev goggen:Altså;Om jeg kopierer mine personlige settings, legger de på en annen harddisk, intallerer win2k på nytt, og kopierer alt tilbake, så skal alt være som før? Drivere og program påvirkes ikke av at jeg legger win2k over den gamle installasjonen?DBXtract ser ut som en nyttig sak mhp. å ta backup av mailene mine.Men som sagt er jeg avhengig av å installere/raparere Explorer og Outlook, så da må jeg vel installere win2k på nytt. For jeg kommer meg ikke på nett med maskina jeg har hjemme. Eg brukar sjølv e-backup. Dette programmet kan ta backup av Outlook Express samt favorittane i Explorer. Du har i tillegg moglegheita til å velge ut mapper som du vil ha med i backupen (kjekt å ha). Vil anbefale deg å ta backup, fjerne både explorer og outlook express (legg til/fjern programmer) for deretter å laste ned ein nyare versjon av Explorer og installere den. Hadde same problem sjølv for ei tid sidan og dette hjalp! Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå