Bruker-93156 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg sitter å ser på foto.no's bruktmarked, men syns ikke at det kommer noe som jeg er interessert i. Har dere noen andre bruktsider jeg kanskje ikke vet om? Leter etter personer som kanskje selger en brukt Sigma 500mm f/4.5 Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 En kommer vel ikke utenom ebay om ikke en finner det man er på jakt etter på foto.no. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Bruk en RSS-leser til foto.no, selv bruker jeg Vienna. Er du bestemt på noe du vil ha bruker du eBay, der er det alltid noen som selger det du trenger. Oslo Kameraservice har vel en brukthandel så vidt jeg vet Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 En kommer vel ikke utenom ebay om ikke en finner det man er på jakt etter på foto.no. 8300573[/snapback] Jeg føler meg ikke trygg på ebay, med tanke på garanti, at jeg ikke får den, eller må sende til USA, og at det kan være noen uærlige selgere som mottar cash, uten å sende produkt. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) KEH har ganske rykte. Hart lest noen rapporter om rot på lager og ekspedisjon, men ikke noe om lureri. Et søk der gir tre treff, ingen av de er siste versjon, men de bør vel gjøre jobben. Den rimeligste er gradert som BGN. Det bør og være et trygt kjøp, om du ikke stiller ekstreme krav. Men vær obs på at eventuelt videresalg kan være vanskelig. De to andre er mao. tryggere kjøp. http://www.keh.com/OnLineStore/ProductList...&KW=sigma%20500 Hvis du ønsker nyeste versjon, bør nok den og dukke opp her. Lykke til, hva du nå enn velger å gjøre. Mvh Tim Typo Endret 3. april 2007 av fototim Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 (endret) fototim: Kun et av de objektiva passet til Nikon. Sigma 500mm f/4.5 Dette er det jeg fant, men med en kurs på 6.5 (Litt usikker på hva den er) så er prisen for den 7.280 Jeg regner med det er et godt brukt et, det står ikke noe om det. Ser det "ok" ut? Edit: DGN forklarte det jo Men ble litt "skremt" av at det kan være mye galt med det. Endret 3. april 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
fototim Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 fototim: Kun et av de objektiva passet til Nikon. Sigma 500mm f/4.5 Dette er det jeg fant, men med en kurs på 6.5 (Litt usikker på hva den er) så er prisen for den 7.280 Jeg regner med det er et godt brukt et, det står ikke noe om det. Ser det "ok" ut? Edit: DGN forklarte det jo Men ble litt "skremt" av at det kan være mye galt med det. 8302866[/snapback] Så ikke så nøye på de, var mest opptatt av å gi deg et hint om hvor du kan lete. BGN betyr at objektivet er slitt. Du må altså regne med en del bruksmerker i selve røret. Optisk kan det og være riper, men de hevder at de ikke har innvirkning på billedkvaliteten. Hvis det viser seg å ikke stemme, så skal de ta de det i retur. Og så vidt jeg vet gjør de faktisk det. Du tar med andre ord en risiko med å kjøpe BGN. Men KEH er kjent for å være ryddige med slikt. DE har ord på seg for å være forsiktige med slik merking, altså i tvilstilfelle så merker de konservativt. Risikoen ligger mest i om du eventuelt ønsker å selge det videre. Det er vanskeligere for deg som privatperson å selge et objektiv i BGN stand, siden de fleste privatpersoner ikke har samme "kred" i markedet. Håper dette hjalp Tim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå