Venerable Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Eller så kunne de bakteriene rett og slett bare bryte ned nylon i tillegg til mye annet. Mye enklere å tro enn at én gud skapte dem til å kunne bryte ned nylon. Jævlig mye enklere faktisk. Og mye mer sannsynlig. Endret 6. april 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
araziel Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Eller så kunne de bakteriene rett og slett bare bryte ned nylon i tillegg til mye annet. Mye enklere å tro enn at én gud skapte dem til å kunne bryte ned nylon. Jævlig mye enklere faktisk. Og mye mer sannsynlig. 8318142[/snapback] De kunne ikke det, og hvis jeg husker rett har de i ettertid vist at bakterier kan lære seg å bryte ned nylon in vitro også. Enzymene de bruker har ingen andre bakterier. Uansett er argumentet null and void hvis du snakker med kreasjonister da de skiller mikro- og makroevolusjon som om det var to separate prosesser. Sammen med resten av tråden her er det nokså mye for dem å svare på dog Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Altså, er jo egentlig ikke veldig vanskelig da. Gud skapte evolusjon, og opprettholder den. Thats it. Lenke til kommentar
andir Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Altså, er jo egentlig ikke veldig vanskelig da. Gud skapte evolusjon, og opprettholder den. Thats it. 8319419[/snapback] Flott, da er det endelig oppklart. Nå kan jeg ringe til alle verdens vitenskapsmenn og fortelle dem dette, så slipper vi å forske mer på det. Ingen flere framskritt, ingen nye oppdagelser eller oppfinnelser. Nå kan vi alle leve livets gode dager, for nå har vi svaret vi alle har lett etter. Eller ikke. Det er greit at du ikke vil vite mer om livet og universet, og dermed bare slenger på gud som en konklusjon, men det er en fattig konklusjon; den forklarer oss ingenting. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Men siden dere er så glade i evolusjonen - la meg sette dere på en aldri så liten prøve: Sahara ørkenen vokser 1 km alle veier i måneden. Hvorfor er ikke ørkenen større enn den er nå? Korallrevene i australia vokser 3 cm daglig, hvorfor finnes det ikke større korallrev? Månen beveger seg 3 m fra oss i året. Hvis jorda er som evo. teorien sier 4 milliarder år gammel ville månen ha startet sin bortgåing 1 meter fra jordoverflaten. Hvordan kunne Grand Canyon blitt slipt ned av vann når vannkildene ligger flere 100 meter UNDER grandcanyon? Har vannet rent OPPOVER, for så å renne ned igjen på andre siden? Svar meg på dette før dere babler om noe nytt. Forresten, svaret på dette er syndefloden. 8299117[/snapback] Denne posten har gått meg hus forbi. Spørsmålene dine er irrelevante. Uavhengig av om det fant sted en syndeflod eller ikke (du kan gjette hva jeg tror) så er evolusjon et faktum. 8315932[/snapback] Av og til trenger man litt forklaring på ting og tang.. Man kan ikke lære matte uten å forstå meninger med nummerene... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Altså, er jo egentlig ikke veldig vanskelig da. Gud skapte evolusjon, og opprettholder den. Thats it. 8319419[/snapback] Haha de kristne er på retrett! Jeg tror ikke du har med deg noen seriøse kristne når du sier det. Spør deg litt rundt om de som har utdanning innen teologi og studert kristendommen. Alle kristne snakker med samme gud, men alle sier de forskjeldige ting. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Altså, er jo egentlig ikke veldig vanskelig da. Gud skapte evolusjon, og opprettholder den. Thats it. 8319419[/snapback] Flott, da er det endelig oppklart. Nå kan jeg ringe til alle verdens vitenskapsmenn og fortelle dem dette, så slipper vi å forske mer på det. Ingen flere framskritt, ingen nye oppdagelser eller oppfinnelser. Nå kan vi alle leve livets gode dager, for nå har vi svaret vi alle har lett etter. Eller ikke. Det er greit at du ikke vil vite mer om livet og universet, og dermed bare slenger på gud som en konklusjon, men det er en fattig konklusjon; den forklarer oss ingenting. 8319498[/snapback] Ikke slik da, jeg bare sier at helt i bunnen, dypt nede, så tror vi kristne på at det er Gud som styrer alt. Men det hindrer jo oss ikke å finne ut HVORDAN ting fungerer. Det er ikke nok med et utgangspunkt og et svar, det er hvordan man kommer frem til svaret. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 5 poster er slettet da det holdt på å gå litt over styr for 2 her. Hold dere på matta nå. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 3 poster er slettet da de var enten off topic eller mer på person enn på sak. Kan vi diskutere seriøst? Takk . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå