Spr0cket Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 konservative foreldre som har et brennende ønske om at barna skal smake frist luft iallefall et par ganger før de blir 18 år. Ønsket er et program som kan enten a: avvise pålogging i windows til gitte tidspunkt på døgnet eller b: knipe igjen internettilgangen på samme måte. Maskinene står på et nettverk med ruter, og barna bruker en egen pc. Vet ikke om at det er noe programvare i ruteren for å gjøre dette, så det må eventuelt ordnes lokalt. Syns å huske at det var en artikkel om dette på hw.no for en tid tilbake, men finner den ikke igjen. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 konservative foreldre som har et brennende ønske om at barna skal smake frist luft iallefall et par ganger før de blir 18 år. Ønsket er et program som kan enten a: avvise pålogging i windows til gitte tidspunkt på døgnet eller b: knipe igjen internettilgangen på samme måte. Maskinene står på et nettverk med ruter, og barna bruker en egen pc. Vet ikke om at det er noe programvare i ruteren for å gjøre dette, så det må eventuelt ordnes lokalt. Syns å huske at det var en artikkel om dette på hw.no for en tid tilbake, men finner den ikke igjen. 8297837[/snapback] Hei, Det finnes enklere løsninger. F.eks dra ut strømmen til modemet og/eller maskinen. En annen ting, om du ønsker å gjøre det slik du beskriver. Første som slo meg: Opprette et AD (Active Directory) Melde inn maskinen(e), og strippe alt av tilgang de har. Du nevner noe om router, vel. Det er noen routere som har en funksjon som dette, at de kun tillater dette mellom xx:xx og xx:xx, det må du nesten se på selv. Da jeg ikke vet hva slags router du har. Kanskje du er på utkikk etter et program som dette? Uansett hva det måtte være, lykke til. Jeg har vokst opp, og selv sett at det er godt å komme ut fra gutterommet en gang i året Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Nå sier du jo ingenting om hvordan os du har. men hvis du kjører Windows Vista så har denne et innebygd foreldrekontroll-system som kan angi alle tenkelig begrensninger for poden om hvordan og til hvilke tider han skal bruke PCen. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 nei, det stemmer, det sier jeg ikke noe om. men det er altså win xp. det som plager meg lit ter at jeg mener jeg har lest en artikkel om tilsvarende programvare her på hw.no, men jeg finner den ikke igjen. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) det finnes en kommando i Win XP Pro som heter "net user "brukernavnet" /time:ettellerannet Jeg har ikke klart å finne ut hvordan man skal skrive dagene her, men kanskje du kan klare det? Finner ikke noe hjelp om den norske versjonen av XP Pro, men her er ihvertfall litt engelsk info: /times:{times | all}Is the logon hours. The times option is expressed as day[-day][,day[-day]],time[-time][,time [-time]], and is limited to 1-hour increments. Days can be spelled out or abbreviated. Hours can be 12-hour or 24-hour notation. For 12-hour notation, use am, pm, a.m., or p.m. The all option specifies that a user can always log on, and a blank value specifies that a user can never log on. Separate day and time entries with a comma, and separate multiple day and time entries with a semicolon. Hentet fra denne siden Endret 4. april 2007 av SpACEmaN Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 (endret) det finnes en kommando i Win XP Pro som heter "net user "brukernavnet" /time:ettellerannetJeg har ikke klart å finne ut hvordan man skal skrive dagene her, men kanskje du kan klare det? Finner ikke noe hjelp om den norske versjonen av XP Pro, men her er ihvertfall litt engelsk info: /times:{times | all}Is the logon hours. The times option is expressed as day[-day][,day[-day]],time[-time][,time [-time]], and is limited to 1-hour increments. Days can be spelled out or abbreviated. Hours can be 12-hour or 24-hour notation. For 12-hour notation, use am, pm, a.m., or p.m. The all option specifies that a user can always log on, and a blank value specifies that a user can never log on. Separate day and time entries with a comma, and separate multiple day and time entries with a semicolon. Hentet fra denne siden 8311105[/snapback] sia du linket fra forteller meg at dette trikset "applies to" win nt og win 2k. edit: nei vent litt, dette funker iallefall på winxp pro. nvm det første. kan noen hjelpe meg å skrive ei kommandolinje for brukeren [bruker] som skal bruke pcen hverdager fra 1500-1800, og helger fra 0800-2300 f.eks? jeg sliter med syntaksen, forstår ikke hvordan jeg skal skrive dette. Endret 5. april 2007 av Spr0cket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå