Diffidentia Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei, jeg trenger hjelp til å få litt mer saft ut av makinen min. Komponentene er bla.: C2D e6400 @2600Mhz (8x325, VCore 1.45) Abit AW9D-MAX Scythe Ninja (rev. 2) kjøler 2x 1GB OCZ 6400 RAM 600W Stømforsyning Leadtek 8800 GTX Som dere ser har jeg klokka litt for å prøve, men problemet er at jeg har ingen peiling på volt og hvordan man skal gå fram sånn generelt. Akkurat ligger tempen på 37-38 idle og litt mer under spilling. Så, en step by step guide hadde vært veldig kjekt (OC-guiden til HW.no var mer eller mindre ubrukelig for min sin del). På forhånd takk Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) I BIOS: Slå av "EIST", sett VCore til 1.4-1.5, spenningen til RAM`en til 2.1V. Så er det bare å prøve seg fram... Begynn å sett timings til RAM`en stock (default) og sett FSB til 350. Last ned Prime95 og f.eks 3DMark eller PCMark for å teste om systemet er stabilt. Lykke til! PS: Se også til at minnet kjører på riktig hastighet i BIOS (800 MHz default). Endret 4. april 2007 av Maverick2002 Lenke til kommentar
Diffidentia Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 TAkker for svar. Skal prøve det så snart jeg får tid og melde tilbake om hvordan det går. RAMen har jeg skjekket, og den står som 800MHz ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå