KimNK Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 BIllegaste Jazz III eg har funne er 3pk à $3. Går det ikkje an å få tak i Jazz III i litt større kvantum? =/ Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) BIllegaste Jazz III eg har funne er 3pk à $3. Går det ikkje an å få tak i Jazz III i litt større kvantum? =/ 8326582[/snapback] Får dem mange steder i 6pk for 3$ også . Hvis jeg ikke tar helt feil fåes de også i 72pk, man får i hvert fall Stubby, Tri-stubby, Jazz II og de fleste andre Dunlop-plekter i slike. http://www.aage.dk/default.asp?page=/shopp...sp?varenr=14919 Endret 7. april 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 hmmm.. går for at jeg ikke trenger å nevne det plekteret da heller ikke gi han 10kr? virker for dumt anyway Lenke til kommentar
haarod Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ja på el-gitar er det nesten ett must... 8299364[/snapback] Pisspreik. Om man bruker plekter eller ikke handler kun om smak og stil. 8299799[/snapback] pisspreik? prøv å spill metal eller rock i det gata uten plekter. man får en helt annen presisjon og hastighet med plekter. selvsagt noen typer man spiller uten. som jeg sa nesten ett must! du snakker pisspreik.. 8301375[/snapback] Mark Knopfler klarer da fint å spille rock uten plekter...han har alltid kun brukt fingra. Pantera 8302306[/snapback] Og han spiller ganske fort også. Lenke til kommentar
Katabombos Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 tja, det har vel mye med tålmodighete å gjøre.. God måte å lære seg å spille på når man kan litt iallefall, er å lære seg sanger etter øret og ikke tablatur.. ikke alle som gidder det, men er nok ganske lurt.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Mark Knopfler ble intervjuet på fransk TV (ligger på YouTube et sted), og programlederen spurte om han ikke hadde/brukte plekter. "You mean play witha pick? I usually have one in my pocket", svarte Knopfler, plukket et opp av lommen og slo an noen toner. "It's louder, it's a better signal, it's faster. So I don't know why... I should really use it!" Geir Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Etter at jeg begynte med å spille med plekter har jeg nesten aldri spilt gitar uten og jeg spiller både på akustisk og elektrisk gitar! Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det er ikke mye praktisk å spille med plekter om du skal spille flamenco på en akustisk gitar... Har spillt i litt over to år nå og den første låta jeg lærte meg (solo) var på elektrisk gitar (Fender Stratocaster) med plekter. Låta heter Apache av bandet The Shadows. Denne låta bør spilles med plekter (det er enklere) mens andre låter igjen ikke egner seg med plekter. Personlig begynte jeg med elektrisk gitar og gikk mer og mer over til akustisk (jeg slapp å koble opp den elektriske ). I dag spiller jeg mest Flamenco/Spansk inspirert musikk (krever mye øvelse) og trives med det. For deg som nybegynner er det veldig greit å starte med gitarlærer... Jeg er så heldig å ha en onkel som har spillt gitar siden 60-tallet og lærer mye av ham, men var helt selvlært til å begynne med. Hjernen har ofte vanskeligheter med å fjerne vaner som er innøvd og det er derfor ofte viktig å lære seg teknikker riktig med en gang, det være seg å holde akkorder riktig og å spille fingerspill korrekt etc. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det gjelder bare å øve hele tia. Kan nok være kjekt å ta gitartimer noen måneder i begynnelsen slik at man skaffer deg litt basic kunnskap og riktig teknikk fra starten av, for så å lære seg selv etter det. En annen ting jeg mener hjelper utrolig mye er å ikke spille covers åsånt hele tia, men istedet kjøre øvelser som kromatiske oppganger så kjapt man klarer rent. Kjedelig? Kanskje, men det hjelper utrolig på fingra. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Om du skal begynne med plektere kan jeg annbefale Jazz III plektere, begynte fra første dagen min med plekter. Har ikke angret Finn din egen stil, men plektere er det greieste å begynne med ville jeg si. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Mitt favoritt plekter er sånne små svarte Jim Dunlop plektre med 0.73 i tykkelse. Synes de er geniale, kan ikke forstå hvorfor folk liker jazz plektrene De er klumpete og ekle. Lenke til kommentar
Kverkulf Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Husker selv da jeg skulle lære meg og spille med plekter. Til og begynne med synes jeg det var umulig , var mye greiere og spille med tommelen. Men etterhvert fikk jeg teken på det mere og mere. Synes sefølgelig også at det er lettere og spille med plekter enn med fingrene. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) jeg er nybegynner. Får jeg utbytte av nylonstreng gitar til rundt tusenlappen, eller bør jeg legge ut to lapper og kjøpe en med stålstrenger? Hvor mye bør den koste? Endret 21. april 2007 av Dr. Phil Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 jeg er nybegynner. Får jeg utbytte av nylonstreng gitar til rundt tusenlappen, eller bør jeg legge ut to lapper og kjøpe en med stålstrenger? Hvor mye bør den koste? 8435187[/snapback] Kommer litt anpå hva du skal spille og i hvilken setting du ønsker å bruke gitaren i. Personlig har jeg en Morgan kassegitar med innebygd mikrofon til 1600,-. Jeg har hatt gitaren i over et år og vil si den er perfekt til "hjemmebruk". Vær klar over at nylonstrengegitar egner seg best til klassisk musikk, så er det rock'n'roll eller blues du skal spille så vil jeg anbefale deg å kjøpe en gitar med stålstrenger. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Husker selv da jeg skulle lære meg og spille med plekter. Til og begynne med synes jeg det var umulig , var mye greiere og spille med tommelen.Men etterhvert fikk jeg teken på det mere og mere. Synes sefølgelig også at det er lettere og spille med plekter enn med fingrene. 8405565[/snapback] Anbefaler deg også å lese noen av de mange andre "Hva skal jeg velge"- trådene her. Det er mange bra tips å finne i de trådene. Forøvrig er jeg ikke enig i at en nylonstrenger kun egner seg til klassisk musikk. I tillegg synes jeg du skal spandere noen kroner til å en gitar. En gitar til tusen kroner kan være grei, hvis du er heldig, men oftest så lønner det seg å kjøpe en litt dyrere gitar enn det. Endret 21. april 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Husker selv da jeg skulle lære meg og spille med plekter. Til og begynne med synes jeg det var umulig , var mye greiere og spille med tommelen.Men etterhvert fikk jeg teken på det mere og mere. Synes sefølgelig også at det er lettere og spille med plekter enn med fingrene. 8405565[/snapback] Anbefaler deg også å lese noen av de mange andre "Hva skal jeg velge"- trådene her. Det er mange bra tips å finne i de trådene. Forøvrig er jeg ikke enig i at en nylonstrenger kun egner seg til klassisk musikk. I tillegg synes jeg du skal spandere noen kroner til å en gitar. En gitar til tusen kroner kan være grei, hvis du er heldig, men oftest så lønner det seg å kjøpe en litt dyrere gitar enn det. 8439454[/snapback] Sa ikke at nylonstrengegitar kun egner seg til klassisk, men det er det det egner seg best til. Flamenco oppleves også best på gitar med nylonstrrenger. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 fant en fin en med stålstrenger til 1695,- så jeg er fornøyd. takk for tipsene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå