Gå til innhold

Oversikt over alle masterstudier i Norge..?

Marvil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noe slikt på nett (evt papir)..?

Finner ingen som har samlet offentlige og private på ett sted, og begynner å få litt dårlig tid med å velge.. :)

8297212[/snapback]

Jeg har ikke sett noe, men du vet vel innen for hva du ønsker å spesifisere deg?

Om det er Matte, Fysikk eller Elektro eller noe annet liksom

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Kilde

Den kan kanskje gi deg et godt svar.

Søk etter ordet "Master"

8308711[/snapback]

Denne gir kun oversikt over såkalte integrerte masterstudium, dvs hvor man søker seg til et 5-årig program. Den viser ikke masterprogram man søker seg til etter en fullført bachelorgrad, spesielt vanlig innenfor humaniora og samfunnsvitenskap.

Noen nasjonal oversikt, i det minste "offisiell", over alle masterprogram finnes ikke så vidt jeg vet. De fleste som står overfor et slikt valg har uansett valgt en viss retning som begrenser valgene, og de ulike institusjonenes nettsider har en grei oversikt.

Lenke til kommentar

Vet i alle fall at det studiet jeg skal ta er Bachlor i økonomi og ledelse. Etter 3 år der er jeg kvalifisert til Master of science in buiseness.

Mange av mastersudiene kan takes uten at du tar det påfølgende 3årige kurset først. Noen masterstudier kan takes som et 2 årig påbygningsår om studiet du har tatt først oppfyller de kravene.

Utdanning.no er forresten en fin side for å søke etter studier da den viser alle studiene i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...