tsunammi2k Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hvordan kan jeg bruke Wake-on-LAN for å få en maskin ut av ventemodus? Evt. hvordan fjernstyre en maskin ut av ventemodus i det hele tatt? Har prøvd vanlig WOL, funka ikke.. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Med programvare fra Altiris eller LANDesk mfl fungerer som regel dette utmerket så lenge "magic packet" ikke blokkes i noe nettverksutstyr. Hvordan var det du testet WOL, siden du sier det ikke fungerte? Hva slags utstyr er det du testet på? På mye Dell utstyr så er det 2-3 valg som må på for at det skal funke ordentlig ofte.. I alle fall de Dellene jeg har hatt med å gjøre i mine kunders nett. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Er på Dellen ja.. Hadde bare på følelsen at WOL bare funker når maskiner er av og ikke i ventemodus. Brukte Aquila Tech sitt WOL-programvare. Den klarte å finne PCen og alt, fikk signal osv, men klarte ikke å få den ut av ventemodus da jeg klikka "Wake Up". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå