Bear^ Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Når det er snakk om et Konami og ikke et Sony spill, så er det ingenting som er rett og rimelig. PS regner med at MGS4 dukker opp i en eller annen form på 360 etterhvert også. Spesielt hvis PS3 fortsetter og slite på det amerikanske markedet. 8303868[/snapback] Er ikke helt enig. Når serien har kommet kun på Sony konsoller (sant?) så kan de fullføre på den konsollen og. Om de vil lage en spinoff til serien på andre konsoller så får de gjøre de, men hovedserien synes jeg de kan forholde til 1 konsoll når den har vært på 1 konsoll hele tiden. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Mener du at de har et moralsk ansvar ovenfor fansen å bringe det ut på en sony konsoll (og ikke gå multiplattform?) Konami har ingen obligasjoner ovenfor hverken sony fanboyene eller sony og kun bringe det ut på en sony konsoll. De kunne ha tatt med serien til 360 om de hadde ønsket det. Fansen kjøpte PS2 så de kunne spille MGS2 (i sin tid), spillet solgte konsollen, ikke omvendt. Dessuten så er PS2 og PS3 to forskjellige konsoller. Hadde vært verre om de hadde hoppet fra den ene konsollen til den andre i samme generajson. Det er jo ikke som om det er snakk om Gran Turismo eller God of War her. Tredjeparts spill, de bringer det ut hvor enn de ønsker det, og Kojima ønsker å bringe det ut på kun PS3 virker det som, men det er ikke dermed rett og rimelig. Mange seriers eksklusivitet forsvinner fra den ene konsollen til den andre ved generasjons skifter, det er bare slik det er. Eller mener du at MGS er et spesial tilfelle siden alle spillene er relatert til hverandre? Playstation konsollene har jo bare har vært et medium for Konami/kojima til å uttrykke seg selv kunstnerisk. Om de ønsker å gjøre det på en annen konsoll, så har de all rett til det. Ingen kan klandre dem for det. Playstation 2 og 3 er to forskjellige konsoller, og du er ikke avhenging av å eie PS2 eller noen av de eldre MGS spillene for og kunne spille MGS 4. Kan heller ikke se hvordan det kunne ha skadet salget om MGS4 hadde gått multiplattform. Dette kommer nok av Kojimas gode forhold til Sony. Og som sagt, jeg regner med at det dukker opp i en eller annen form på 360 også etterhvert. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Når serien har vært på 1 konsol hele tiden så ja mener jeg det er "moralsk" riktig å holde seg til den konsollen, spesielt når det kun er snakk om 1 spill. Om de hadde laget 2 spill i serien, og deretter bestemt at de neste 3 skulle bli Multi, så hadde det vært greit, men når hele serien har vært på 1 konsoll hele tiden og det er snakk om 1 spill igjenne, synes jeg de kan fullføre der de begynte. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du snakker om moral, spill er business. Moral er en luksus du kan ta når du ikke løper økonomisk risiko. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du snakker om moral, spill er business. Moral er en luksus du kan ta når du ikke løper økonomisk risiko. 8304255[/snapback] Det er jeg klar over, men det forhindrer meg ikke fra å ha andre meninger, mine egene meninger. Som de sier i Mafia, "This is strictly buisness, you know? Nothing personal". Etter det utsagnet, var vel personene ganske mør men det er ikke poenget Lenke til kommentar
dracula Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Når serien har vært på 1 konsol hele tiden så ja mener jeg det er "moralsk" riktig å holde seg til den konsollen, spesielt når det kun er snakk om 1 spill. Om de hadde laget 2 spill i serien, og deretter bestemt at de neste 3 skulle bli Multi, så hadde det vært greit, men når hele serien har vært på 1 konsoll hele tiden og det er snakk om 1 spill igjenne, synes jeg de kan fullføre der de begynte. 8304198[/snapback] Men PS2 og PS3 er jo to forskjellige konsoller. Du må jo punge ut for en ny konsoll om du ønsker å spille det nye MGS spillet uansett. Det jeg ikke forstår er hva Sony har med MGS å gjøre, bortsett fra at Konami har hittil kun gitt ut MGS spill på deres konsoller, fordi de var markedslederen. Hvorfor er fans av MGS serien Sony fans? Hva eksakt har Sony gjort iforbindelse med spillene de egentlig er fan av? Hva har sony med MGS å gjøre? DMC serien, FF, DQ osv, hva har Sony med disse å gjøre? Sonys konsoll solgte best, så tredjepartsutviklerne støttet den mest, de gir majoriteten av sin støtte til markedslederen, det er slik det er. Trenger ikke dermed å si at de er nødt til å støtte Sony ved neste generasjon også, spesielt ettersom Sony ikke er markedslederen for øyeblikket. PS ingen brydde seg om hva som var moralsk riktig da alle SNES seriene begynte å dukker opp på PSX, så hvorfor nå? Jeg mener at man ikke kan klandre tredjepartsutviklerene om de ønsker å flytte en serie fra en konsollmaker til en annen. De ønsker bare å tjene mest mulig penger på spillene sine. Cryovat, du har rett. Tredjepartsutviklernene har ingen moralske obligasjoner ovenfor noen av konsollmakerene. Ps jeg håper både 360 og PS3 for så få eksklusive tredjeparts spill som mulig. Hadde vært fint om de begge hadde blitt tvunget til å utvikle flere spill selv. I tillegg så ville dette ha gagnet Nintendo, og alt som gagner Nintendo er positivt for industrien. Endret 3. april 2007 av dracula Lenke til kommentar
Skinnhesten Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Kanskje Kojima rett og slett liker at Sony har Blue-Ray og Cell? Kanskje hans mgs4 prosjekt krever en blue-ray disc og en cell drivkraft. Who knows.. Ps3 trenger virkelig noen eksklusive titler ettersom noen av titlene ble til multiplatform. Hva er poenget med flere konsoller viss man ikke har eksklusive titler? Skulle gjerne ha sett Gears Of War på ps3 Da kunne dem jo heller bare hatt èn bigass maskin, WiiStation 360. Delt på pengene -_- Endret 3. april 2007 av Skinnhesten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Altså, MGS- serien har da aldri vært helt playstation eksklusiv. 1'ern finnes da i både en pc-versjon og i en forbedret gc-utgave. MGS2 ble vel også utgitt til pc om jeg husker rett, og ble portet til xbox senere. Kun MGS3 som er ps-eksklusiv. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Metal Gear Solid 4 Format: PS3, Xbox 360, PC Sjanger: Action. Slippes: 16. nov. 2007. Snake er tilbake, og denne gangen er han en gammel krok som ikke klarer å slutte å røyke. Kanskje ikke den perfekte rammen for et actionspill, men det er tross alt Hideo Kojima som står bak, og da blir det bra da. Tydeligvis ikke alle som har fått med seg at MGS4 er eksklusivt.. Link. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Da kan vi si dette var spikeren i kista da Enda eit tegn på at Sony kryper til korset med sin sixaxis, og godt er det. Sleng inn eit re-design på kontrollen så snakker vi virkelig business 8297185[/snapback] Tror det var flere personer som sa det samme rundt alle ryktene om at DMC4 skulle bli multiplatform. Det ble til og med lagd flere tråder av denne typen om at DMC4 ikke kom til 360. De kan selvfølgelig ikke si at en Xbox 360 versjon kommer dersom dette er en timed exclusive. Da vil de si ting som "MGS4 is a PS3 title" dersom de blir spurt om det kommer til Xbox 360. Det kan hende spillet er timed exclusive i 12 måneder f.eks og at i den 11. måneden så kommer de ut og sier "hei det kommer på Xbox 360 og PC også". Spekulasjon men selv om de kommer med uttalelser som dette så kom det nøyaktig like uttalelser fra PR folka til Capcom før DMC4 ble offisielt annonsert som multiplatform. Størrelse har aldri hindret spillskapere før. Det er bare å bryte opp spillet i flere DVD'er dersom de mener at en DVD ikke kan romme MGS4, noe jeg ikke helt fatter siden de bruker ingame motor til cutscenes. og siden det da vil ta vesentlig mindre plass med er det neste på lista som tar plass teksturer. Men men, får vente å se. Alt er mulig så det er ingen grunn til å være skråsikker. Endret 14. april 2007 av SteveVice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå