Gå til innhold

Nå er det bekreftet at MGS4 er Ps3 eksklusivt

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har både sjefen for utvikler teamet og utgiveren sagt at spillet bare kommer til Ps3. Om dette skulle endre seg i framtiden er ikke umulig, men foreløpig er det bare til Ps3. Skulle spillet komme til xbox 360 vil det kanskje bli en god stund etter at det er kommet ut på ps3. 1-2 år?

Lenke til kommentar
hvorfor skulle det ikkje selge nok til og gå i pluss..for alt vi vet så kan sony ha 10-13 mill solgte konsoller før mgs 4 blir lansert...

og noen port til xbox360 er vel 99,5% umulig siden kojima er en perfeksjonist..det ville gått fullstendig imot hans prinsipper..mgs4 er optimalisert for ps3 som blir definert av cell cpu, sixaxis og bluray..

Konami hadde måtte laget ett helt nytt mgs viss det hadde vorte snakk om en 360 versjon...

men alt kan jo skje i spillindustrien... hvem vet...

8297332[/snapback]

Klarer man porte X360 spill over på PS3, så klarer man også det motsatte. Om spillet absolutt må være på 25GB eller noe sånt går det fint an å gi det ut på flere DVD plater.

8297396[/snapback]

Det er ikke så enkelt. Har du ikke sett at flere Xbox360 spill som er porta til PS3 faktisk fungerer dårligere ? Det er pga Cell og RSX. Det er ett mye mer avansert system å kode mot. Dessuten sier jo Konami selv at de andre konsollene ikke greier å kjøre dette spillet. Du har jo selv sett grafikken på spillet her, jeg har ikke sett noe i nærheten på Xbox.

Lenke til kommentar

Dark by design:

Jeg er veldig glad for at dette spillet blir PS3-eksklusiv. Det har absolutt ingenting å gjøre med at jeg ikke vil unne xbox 360-eiere dette spillet, men det har rett og slett med at jeg har bestemt meg for å kjøpe en PS3 kontra Xbox 360/wii. Og eksklusive spill er for det første veldig godt for konsollen, altså det selger mange konsoller som igjen fører til større budsjett på spill som skal komme til konsollen. Og så ser vi jo at eksklusive spill som er spesielt lagd for akkurat en spesiell konsoll viser mer potensiale i form av sixaxis, blu-ray osv. Noe som betyr at spillet blir bedre og ikke tydelig lagd med en tanke på at det skal gå an å porte over til X360. Men, om utviklerne etter de har sluppet spillet til PS3 bestemmer seg for å porte det over til 360 så er jo det den beste løsningen. Da får flere prøvd spillet, utviklerne får mer penger i kassa og alle blir glade.

Lenke til kommentar
Du har jo selv sett grafikken på spillet her, jeg har ikke sett noe i nærheten på Xbox.

8298036[/snapback]

Kjærlighet gjør blind sies det jo... Ser ikke hva som er så imponerende med grafikken i MGS4? Hvor mange X360-spill har du egentlig sett?

Lenke til kommentar

MGS4 blir killer, kan bli vanskelig å temme VISA kortet når det kommer i salg. Grafikken ser fin ut den, men gameplay, story og et skikkelig finpusset produkt er det som gjør at MGS serien skiller seg ut for meg.

Men jeg må si jeg flirer litt av uttalelsene om at PS3 er kino og X360 DVD... :!:

Lars

Lenke til kommentar
Det er ikke så enkelt. Har du ikke sett at flere Xbox360 spill som er porta til PS3 faktisk fungerer dårligere ? Det er pga Cell og RSX. Det er ett mye mer avansert system å kode mot.

Hvis spillet kommer ut et år senere på X360 skulle det være et hav av tid til å optimalisere dette.

Dessuten sier jo Konami selv at de andre konsollene ikke greier å kjøre dette spillet.

Det kan ikke jeg huske å ha lest. Har du kilder? Eneste de sa var vel at det var for stort til å fungere på DVD.

Du har jo selv sett grafikken på spillet her, jeg har ikke sett noe i nærheten på Xbox.

8298036[/snapback]

Grafikken er uten tvil bra, men det blir tullball å hevde at ikke X360 skulle kunne takle denne grafikken minst like godt. Hvis det var den gamle Xboxen du mente kan jeg være enig ;)

Lenke til kommentar

Mener jo at store ekslusiver vil dra ps3, ikke bare MGS! Men skjønner at innlegget mitt kunne feiltolkes, og det beklager jeg. Poenget mitt er at alle konsoller trenger store ekslusiver. Slik som Halo serien til Xbox og Mario serien til Nintendo! :)

8297619[/snapback]

Akkurat, og derfor forventer jeg på en måte at Nintendo og Xbox-eier skal forstå oss PlayStation-eiere på akkurat det området. Å ta fra PlayStation Metal Gear Solid-serien vil for mange PS-eiere føles akkurat som det ville føles for Nintendo-fansen å miste Mario, eller Xbox-fansen å miste Halo. Selv om de færreste Nintendo-eiere har noe som helst å tape på at f.eks. Mario-spillene går multikonsoll, så vil det likevel føles som et lite svik. Det er bare sånn det er. Man vil gjerne føle at den konsollen man eier har en viss del eksklusivitet. Dette gjelder for alle konsoller.

Når det er sagt, jeg er glad MGS4 blir PS3-eksklusivt. Selv om jeg ikke hadde lidd særlig mye av at det hadde kommet til X360 også, så syns jeg det er greit at noen ting forblir ved det gamle. Så slipper vi enda en runde med PS3-hatere som maser om at "nå er det enda en grunn mindre til å kjøpe PS3". :roll:

8297657[/snapback]

Du har veldig mye greie på ting ser jeg, hehe, Mario er utviklet av Nintendo og kommer aldri til å gå multiplattform akkuratt som Halo er utviklet av ett Microsoft eid selskap.. Hadde være ening med deg om Konami hadde vært eid av Sony men slik er det ikke i dag. Konami er ett multiplattform selskap. Og en ting til siden jeg er i skikkelig godt humør. Ps3 hatere hehe må le her er ikke PS3 hater men hater noen så grønnjævlig alle fanboysa og det spiller ingen rolle hvilken maskin som de ser som guden sin.,

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar
Ikke overbevist. Jeg tror fremdeles det kommer til 360.

8297902[/snapback]

Godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke har gitt opp håpet :)

8297914[/snapback]

Det har ikke noe med håp å gjøre, jeg har aldri vært en fan av MGS serien. Pretensiøs og overvurdert er et par stikkord. Jeg ser på det mer fra et økonomisk perspektiv.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig skuffet over MGS 3...Jeg skjønner liksom ingenting av spillet. Det er så avansert syntes jeg, men skaffer meg nok dette til PS3 selv, gleder meg no sjukt. Siden grafikken kommer til å være drit bra osv! Bra at dette er eksklusivt til PS3. Ratchet and Clank kommer i 2007 også da, eksklusivt det å! Jammen bra. :D

Lenke til kommentar
Du har veldig mye greie på ting ser jeg, hehe, Mario er utviklet av Nintendo og kommer aldri til å gå multiplattform akkuratt som Halo er utviklet av ett Microsoft eid selskap.. Hadde være ening med deg om Konami hadde vært eid av Sony men slik er det ikke i dag. Konami er ett multiplattform selskap. Og en ting til siden jeg er i skikkelig godt humør. Ps3 hatere hehe må le her er ikke PS3 hater men hater noen så grønnjævlig alle fanboysa og det spiller ingen rolle hvilken maskin som de ser som guden sin.,

8298268[/snapback]

Kalte du meg fanboy nå? Jeg har da virkelig ikke sagt at jeg synes ps3 er bedre en alle andre eller noe annet fanboyish, så spar deg for det! :hrm: Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med innlegget ditt, ettersom jeg aldri har sagt at det ikke er noen mulighet for at MGS4 kommer til X360. Jeg sier at konsoller trenger ekslusive titler!

Som det har blitt nevnt tidligere her i tråden så har store ekslusiver positive innvirkninger på økonomien til en konsoll, og det kan føre til at flere spill blir utviklet for den konsollen. :)

Jeg er enig med deg at fanboys er et helvete, men det er trollere også.. ;)

Forresten:

På tide å få seg ein kjærast? Kansje til og med nokre vener og ein hobby? :)

8297728[/snapback]

Jeg har nok dame du.. Og om en times tid så skal jeg faktisk ut og stå på blades med noen kompiser :innocent:;)

Endret av vict0r
Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg en trang til å nynne "no livnar det i lundan" når jeg leser slike tråder?

Ah, derfor, kriging i sjette potens. Det livner med andre ord i lundene på forumet.

Anyway.

Er vel bare positivt at MGS serien forholder seg til Sony's systemer når det har kun kommet til Sony's systemer før. Samt, en vær konsoll trenger sin skare av ekslusive titler for å gjøre konsollen atraktiv. Vis ikke får vi masse ports og multiplatform spill til PS3 og ekslusive til X360, og det er jo ikke positivt da de 2 konsollene er vidt forskjellige og gir 2 forskjellige spillopplevelser.

Ikke at jeg er noe MGS fan av meg, har et MGS spill til PS2 og det ligger og samler støv. Men spillet ser meget fint ut selv om jeg mistenker at det er mer polyer i barten til hovedpersonen enn det er i hele Pelanor slaget i Ringenes Herre :p

Lenke til kommentar

Kan noen quote den nøyaktig den delen i teksten hvor det står at MGS4 bare er PS3 eksklusivt? Jeg finner det iallefall ikke :ermm: . Sånn som jeg forstod det så er det jo ikke akuratt PS3 eksklusivt da for det står jo at det først kommer til PS3 og at andre konsoller fortsatt ikke er bekreftet enda.

Lenke til kommentar
"But like I said, MGS4 is aimed for the movie theatre, it's aimed for the PS3, so the game's scenario and graphics need this theatre-type hardware. It's when a producer has a game that can work on the 'DVD level' that a game will go multiplatform", he says.

Det er vel den mest tydelige av dem, men det var noen andre også! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...