Gå til innhold

Haster: Hvordan rengjøre et pola-filter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke gå å prøv dette, for det hoppet bare ut av fantasien min, men hva med å la det renne varmt vann over samtidig som du pusser med en helt ren klut?

Så tørker du det ved å bruke hørføner, micro eller forran ovnen :)

Funker fett med varmt vann og hårføner på Oakley sykkelbrillene mine. UV filteret skal jeg rengjøre snart, og skal prøve det samme selv da.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har peiling på hva man prater om og skriver noe som "hopper ut av fantasien" er det vel like greit å bare holde kjeft.

Selv bruker jeg puste på den, og tørke av med en helt ren og myk t-skjorte. Hvis ikke bruker jeg en ørliten dråpe 100% methanol og tørker over med t-skjorta.

IKKE bruk vaskemiddel, da ødelegger du coatingen.

Håper jeg ikke ble for sen!

Lenke til kommentar

Mer et spørsmål enn et forslag: men er det noen som har erfaring med å bruke brillerens (sånn som du får på små spruteflasker) til å rengjøre kameraoptikk med?

Tåler coatingen på kameralinser mindre enn tilsvarende coating på briller? Nå har brillene mine plastlinser, men rensesprayen skal være til både til linser av plast og mineralglass.

Lenke til kommentar
Mer et spørsmål enn et forslag: men er det noen som har erfaring med å bruke brillerens (sånn som du får på små spruteflasker) til å rengjøre kameraoptikk med?

Tåler coatingen på kameralinser mindre enn tilsvarende coating på briller? Nå har brillene mine plastlinser, men rensesprayen skal være til både til linser av plast og mineralglass.

8299967[/snapback]

Coatingen skal visst tåle det, men du bør være bombesikker på at det ikke er noe dritt på det du tørker av med. Jeg trodde jeg var det en gang, men neeida.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke har peiling på hva man prater om og skriver noe som "hopper ut av fantasien" er det vel like greit å bare holde kjeft.

Selv bruker jeg puste på den, og tørke av med en helt ren og myk t-skjorte. Hvis ikke bruker jeg en ørliten dråpe 100% methanol og tørker over med t-skjorta.

IKKE bruk vaskemiddel, da ødelegger du coatingen.

Håper jeg ikke ble for sen!

8299779[/snapback]

Bare tull. Zalovann fungerer ypperlig - det har jeg fra proffene på foto.no . Hvor har du det fra at vaskemiddel tar coating ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...