Bearclaw Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Hei! Jeg vet det finnes mange nok tråder om nesten det samme tema som jeg tar opp nå, man har lest en hel drøss av tåder, og finner ikke svar på det jeg lurer på. Jeg har problemer med diskplass på C: og har brukt ulike oversiktsprogrammer for å finne ut hva som tar plassen... Fant ut at C:\System Volume Information\_restore{254E8C13-1514-4A68-9781-071832DF68DE}\RP1 er det som tar størst plass uten at jeg vet hva det er Det tar opp 5,23gb, og etter som jeg har forstått er det til Systemgjenoppretting, noe jeg ikke helt kan skjønne ettersom jeg har hatt det deaktivert helt siden jeg bygde PCen. Er det noen mulighet å renske dette opp?/Slette alt for godt? Eller er disse 59 000 forskjellige change.log.*** filene nødvendige ? (*** = ulike tall) Mvh. Bjørn Endret 2. april 2007 av Bearclaw Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Se her : http://www.microsoft.com/windowsxp/using/h...ps/mcgill1.mspx Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Tusen takk, nå fikk jeg 5,7gb ledig på C:, 27gb på d: (haddde 8) og 7,61gb på H: (hadde 1,5)... Så dette var konge =) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Under "system restore" kan du sette ned % vis hvor mye av diskplassen pr. partisjon som skal være reservert restore (RP) points (snapshots) . Anbefaler deg ikke å slå av system restore men sett heller ned reservasjonen på hver enkelt partisjon (default er vel 12% i XP) . As the amount of space (reserved) fills up with restore points, System Restore will delete older restore points to make room for new ones. Slik kan du lage en balanse over hvor mye system restore bruker sammenlignet med total disk/partisjons størrelse og fremdeles ha muligheten til "rollback" hvis det blir kluss i registeret eller driverinstallasjoner etc går dass. %vis reservasjon kan settes med ulik verdi på partisjonene du har. Endret 3. april 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå