Gå til innhold

Clone mode og tvangsredusert skjermoppløsning

Anbefalte innlegg

Jeg liker å spille av saker og ting fra PC-en som vises på TV-en. Til det bruker jeg en s-video-kabel.

Alt fungerer jo i utgangspunktet greit, men det er veldig irriterende at for å få skrudd på clone-mode, må jeg stille ned oppløsningen på PC-skjermen til 1024*768.

Bruker jeg CCC's "wizard" skjer dette automatisk. Prøver jeg manuelt å klone så lenge jeg har høyere oppløsning går det ikke.

Før brukte jeg Omegadrivers (uten CCC) og da gikk det fint. Faktisk var det hovedårsaken til at jeg foretrakk denne utgaven av driverne. Nå bruker jeg Vista64, og har ikke noe valg.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klonemodus er akkurat slik beskrivelsen er: kloning. Når du kloner skjermbildet, viser du en 1:1-kopi av skjermbildet. I og med at du bruker kloning til TV via S-Video, får du ikke høyere enn 1024x768. Derfor! Du kan jo seff utvide skrivebordet til TV-en og maksimere vinduet du vil vise (evt. fullskjerm) i dette skjermbildet.

Lenke til kommentar

Men det fungerte altså slik jeg vil ha det med Omegadrivers. Med overleggsinnstillingene kunne jeg dermed bare starte avspilling av en videofil, og med én gang få opp bildet i fullskjerm på TV-en. (Hva den faktiske oppløsningen på min ikke-flatskjerms-TV var, vet jeg ikke. Men det er jo uansett nok til å spille av film).

Det er tungtvindt å måtte endre skjermoppløsning for hver gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Neida, det var ikke utvidet skrivebord heller, det merker man jo godt ved å føre musepekeren bort til høyre kant av skjermen.

Men er du ikke enig i at det var lettvint slik jeg beskriver at det faktisk har fungert før? :)

8301490[/snapback]

Sånn du beskriver funket det hos meg i XP, selv om det var ulogisk; ved å velge klon som i teorien skulle gi det samme bildet på begge skjermene, ga nvidia meg vanlig bilde på dataskjermen og vinduet med WMP ble til fullskjerm på TV'en. Etter oppgradering til Vista funker ikke dette fordi nvidia har laget dette fullstendig ubrukelige nvidia kontrollpanel-skiten sin.

Gi meg nvidia-innstillingsmulighetene tilbake! Og selg kontrollpanelskiten til de som lager sveivedatamaskiner til inkompetente gamlinger som ikke bruker pc'en til noe fornuftig;o)

Lenke til kommentar

Slik var det altså hos meg også - FØR Ati kom med sin fancy "Catalyst Control Center" (CCC). Omegadriver-utgaven brukte det gamle kontrollpanelet, som var mer enn godt nok for meg.

Det var SÅ greit å kunne åpne en videofil og få den automatisk i fullskjerm på TV-en, uten å måtte gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Slik var det altså hos meg også - FØR Ati kom med sin fancy "Catalyst Control Center" (CCC). Omegadriver-utgaven brukte det gamle kontrollpanelet, som var mer enn godt nok for meg.

Det var SÅ greit å kunne åpne en videofil og få den automatisk i fullskjerm på TV-en, uten å måtte gjøre noe annet.

8410678[/snapback]

Ikke sant. *Starte underskriftskampanje MOT Ati Catalyst Control Center, og Nvidia Control Panel*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...