CastorFiber Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Et eller annet sted på nettet kom jeg over uttrykket "Nashville- tuning". Etter å ha lest, fant jeg ut at jeg skulle prøve på en gitar jeg har stående. En SG- kopi jeg fant i en kontainer en gang for lenge siden. Har fiffet den opp, og dyttet inn et par DiMarzio- pickups jeg hadde liggende, og koblet slik at jeg kan velge fase, og singlecoil/humbucker. Det dette går ut på, er at man setter på det tynneste strengesettet fra en 12- strengsgitar, man plukker altså ut de tynneste seks strengene, og setter det på gitaren. Jeg handlet strenger, og har strenget opp gitaren slik: e1:0.10 h2:0.14 g3:0.09 d4:0.10 a5:0.14 e6:0.26 Gitaren skal stemmes som en vanlig gitar, streng 1-2 er likt en vanlig gitar, men de fire siste stemmes oktaven høyere en vanlig. Jeg synes det ble en spennende lyd fra gitaren, men tror kanskje den passer best i sammenhenger sammen med en "vanlig" gitar. Åpne akkorder låter fint, nesten som en 12- strenger, noe jeg også er heldig nok til å ha. Poenget er- er det flere som har testet ut dette, og har innspill til bruksområde og strengetykkelser? Endret 2. april 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå