eeerlend Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Dersom noen kan hjelpe meg på riktig vei her, så er jeg evig takknemlig! Har et ark i excel, der alle deltakere i en tippekonkurranse ligger nedover i en liste. Siden alle deltakere har tippet resultater i 26 tippeligakamper, er det en del kolonner. Jeg har laget en mal for presentasjon av den enkelte deltakers tippetips med cellereferanser til deltakerens tippetips. Så til problemet: Her skulle jeg ønske at jeg kunne definere radnr i en celle (f.eks ved å skrive inn "102" i celle A1) Deretter vil jeg i B1 referere til "A" + "det som er skrevet i A1" (I dette tilfellet til A102). Er det noen som har en løsning? Vil gjøre dette ved å definere koblingen gjennom en dropdown-liste, for å enkelt kunne variere cellekoblingen... Håper noen der ute skjønner. På forhånd tusen takk for alle bidrag! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Hei, Tror jeg skjønte hva du mente, men er ikke helt sikker. Du kan bruke HLOOKUP til dette dersom du kan sortere navnet på tipperne alfabetisk. Forslag vedlagt - si fra dersom jeg misforsto problemstillingen. EDIT: ser nå at jeg misforsto. Se "tipping2". tipping.xml tipping2.xml Endret 2. april 2007 av hsiverts Lenke til kommentar
eeerlend Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Hei,Tror jeg skjønte hva du mente, men er ikke helt sikker. Du kan bruke HLOOKUP til dette dersom du kan sortere navnet på tipperne alfabetisk. Forslag vedlagt - si fra dersom jeg misforsto problemstillingen. EDIT: ser nå at jeg misforsto. Se "tipping2". 8296379[/snapback] tusen takk for god hjelp! Tror jeg er på riktig spor nå. mvh erlend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå