thomassit0 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei, brodern har kjøpt seg Lexicon Lambda eksternt lydkort, og en ADK mikrofon, og bruker Adobe Audition til å spille inn, og han får ikke til å spille inn i stereo fra mikrofonen.. Hvordan fikser man det ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 det er vell ikke en stereo mik? hva er poenget med å spille inn i stereo? i musikk studioet, som jeg jobber i nå tar vi opp alt i Mono. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Ja det var det jeg trodde og, men de var sikre på at det skulle være stereo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 hvem var sikkre på at det var stereo? hva heter mikken? hvorfor må han taopp i stereo? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Det var nok bare brodern og kameraten som trodde feil tipper jeg. Det er en ADK A-51. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 den er ikke stereo... men skjønner fortsatt ikke hvorfor han absolutt skal ta opp i stereo Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hvorfor ikke bare ta opp i mono, konvertere til stereo og bare panorere så mye man vil? =) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Ja, det er det jeg prøvde å fortelle dem. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hvorfor ikke bare ta opp i mono, konvertere til stereo og bare panorere så mye man vil? =) 8297038[/snapback] Det blir bare en halvdårlig erstatning. Stereo baserer seg på tidsforskjeller mellom mikrofoner og direksjonalitet, dvs at høyre tar opp en lyd sterkere enn venstre - alt achengig av hvilken teknikk man bruker - M/S, A+B, XY, ORTF osv (nevnte forkortelser er fine utgangspunkt til å google seg til litt kunnskap om mikrofonteknikk). Dette kan ikke fakes bra ut i fra en monokilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå