_ART_ Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei Jeg ser på å kjøpe en Nikon 80-200 f/2.8 AF-D EF-ID "Two touch" brukt. Noen som vet hvor kjapp autofokusen på denne er? Noen som har noen formening om hva bruktprisen bør være? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei Jeg ser på å kjøpe en Nikon 80-200 f/2.8 AF-D EF-ID "Two touch" brukt. Noen som vet hvor kjapp autofokusen på denne er? Noen som har noen formening om hva bruktprisen bør være? 8295972[/snapback] Jeg kjøpte en brukt for noen år siden for ca 4500,-. Den var i god stand men ganske mye brukt, og prisen var forholdsvis lav. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg har den "gamle" skyvezoom-versjonen, kjøpt brukt for 3900 + frakt. Skyvezoomene går i hvert fall for rundt 4000-5000 hvis du ser annonsene på foto.no, så et velholdt eksemplar av den nyere to-rings-utgaven vil kanskje ligge litt i overkant av det. Autofokushastigheten er helt grei. På min D80 bruker den vel et drøyt sekund på å gå fra maks nærfokus til maks fjernfokus. Den lager en litt rar lyd halvveis gjennom, men jeg mistenker at det bare er resonnans når den fremre linsegruppen befinner seg i en bestemt posisjon, for det er ikke noe som skurrer når objektivet ikke sitter på kameraet. Tviler på at den nyere versjonen er noe tregere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå