Gå til innhold

HP dv6000 produktions feil..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et forbrukerkjøp dersom pc'n er kjøpt av en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Omman er næringsdrivende, men har kjøpt pc'n for å ha den hjemme, er det dermed et forbrukerkjøp.

Lenke til kommentar
er det slikt at etter 3 reperasjoner at man får pengene tilbake? Og innen for hvor lenge?

8355153[/snapback]

Man har 5 års reklamasjonsrett på pcer.

Hvis samme feil oppstår for 3. gang kan man heve kjøpet.

8355219[/snapback]

 

 

Har kjøpt den selv. Er litt keen på ny pc:D At kjøpet blir hevet betyr det at man får tilbake alle pengene? er det noen haker?

Lenke til kommentar
er det slikt at etter 3 reperasjoner at man får pengene tilbake? Og innen for hvor lenge?

8355153[/snapback]

Man har 5 års reklamasjonsrett på pcer.

Hvis samme feil oppstår for 3. gang kan man heve kjøpet.

8355219[/snapback]

 

 

Har kjøpt den selv. Er litt keen på ny pc:D At kjøpet blir hevet betyr det at man får tilbake alle pengene? er det noen haker?

8355293[/snapback]

Du har jo avskrivninger på pc'er som alle andre ting... en pc til 15.000 kr. i dag får du neppe hele summen tilbake for om 4 år hvis den da må inn for samme feil 3. gang. Ingen haker, men feilene må jo skylde delene i pcen og ikke deg.

Lenke til kommentar
Hm efter kontakt med Komplett.no så sa de att de inte har lånepc. Så vem i H******(stygg ord) har ansvar før det med låne pc då? Dritt lei även om jag liker komplett.no.

Aldrig aldrig mere att jag køper noen bärbar efter det hos dem av märket HP.

8349665[/snapback]

Det er en PC brukt i næringsvirksomhet, så du har ikke krav på låne-PC.

8350554[/snapback]

 

 

Om det er en pc til privatbruk da?

Lenke til kommentar

Nja den är køpt som privatperson, men brukes i føretaget. Uansett så är det en dv6060ae Atlantis 1.0, men får den imorgen efter service. Fort går det att få fixat, men är uansett ikke nøjd med kvaliteten.

Powerknapp bytta och lyden fixa..

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har en dv6287 pavillion pc ! har hatt mye problemer med denne pcen, sendt den ca 4-5 ganger på reparasjon. Og når jeg har prøvd å få heva kjøpet så sendte de bare pcen tilbake! og nå for sist gang sendte de et J**** gebyr til meg !! Og nå har jeg bare gitt opp det her og lagt pcen på hylla...

Lenke til kommentar
Har en dv6287 pavillion pc ! har hatt mye problemer med denne pcen, sendt den ca 4-5 ganger på reparasjon. Og når jeg har prøvd å få heva kjøpet så sendte de bare pcen tilbake! og nå for sist gang sendte de et J**** gebyr til meg !! Og nå har jeg bare gitt opp det her og lagt pcen på hylla...

 

Hvis du ga selger like dårlig forklaring på problemet som du skriver her, så er det ikke så rart.

Hva er galt med den? Hva har du prøvd å gjøre for å ordne problemet?

Oppstår feilen hele tiden? Også etter recovery?`

 

Om det f.eks ikke er en reklamasjonssak, så vil kunden få regningen.

Lenke til kommentar
Har en dv6287 pavillion pc ! har hatt mye problemer med denne pcen, sendt den ca 4-5 ganger på reparasjon. Og når jeg har prøvd å få heva kjøpet så sendte de bare pcen tilbake! og nå for sist gang sendte de et J**** gebyr til meg !! Og nå har jeg bare gitt opp det her og lagt pcen på hylla...

 

Hvis du ga selger like dårlig forklaring på problemet som du skriver her, så er det ikke så rart.

Hva er galt med den? Hva har du prøvd å gjøre for å ordne problemet?

Oppstår feilen hele tiden? Også etter recovery?`

 

Om det f.eks ikke er en reklamasjonssak, så vil kunden få regningen.

 

Er du syk eller, snakka ikke sånn med selger vettu... den funker men jg er lei av at den går oppi 80 grader på høy ytelse noe som er noe dritt.. og så er den så treig når den er på høy ytelse oxo, noen ganger så bare stoppa det opp for pcen, så måtte jeg vente til den funka igjen.... og så har jeg ikke fått brukt pcen fra januar til sommeren siden den har hatt problemer og vært på reparasjon. har hatt problemer med den siden jeg kjøpte den. med skjermkort så gikk skjermen svart og så kom den tilbake med meldinga: skjermkort har sluttet å funke osv... og så fukka hele skjermen til slutt den ble helt svart og det kom ikke noe bilde...

 

Edit: Når jeg prøvde recovery så sto det at den ikke hadde vista cd eller no sånt dritt..

Endret av Samiro
Lenke til kommentar

Når man leverer inn en maskin så er det viktig å beskrive feilene så nøyaktig som mulig.

Så lenge det er mulig selvsagt.

 

Men om maskinen blir for varm, så kan det tyde på støv i maskinen?

Brente du ut recovery-plater?`Det er noe av det første man skal gjøre når man har kjøpt maskinen.

Lenke til kommentar
Brente ut en recovery plate på dvd-r cd... Kommet støv inn på pcen så fort .. ?

Og platene du brendte virker ikke?

Støv kan komme fort, det kommer helt ann på omgivelsene.

 

Kjøp trykkluft på boks, og spray den fri for støv iblant.

 

Men om den var full av støv, så ville vel de ha renset den før de leverte den tilbake?

Hva fant de ut etter feilsøkingen da? Fikk du ingen informasjon ifra de?

Lenke til kommentar
De fant ingen feil.. Gidder ikke å kjøpe trykkluft på boks.. har brukt mye penger på en pc som er dårlig, nå må jeg betale det gebyret fra infocare !

Du må betale gebyret fordi du leverte inn en maskin uten hardwarefeil. Hva hadde du egentlig regnet med? At InfoCares teknikere skulle jobbe gratis fordi du ikke gadd å sjekke maskinen selv?

Lenke til kommentar
Jeg skulle liksom heve kjøpet, så bare sendte de pcen tilbake... skikkelig dritt ass.. vært på reprasjon 4-5 ganger !

Vi kan ikke hjelpe deg etter det du har fortalt oss i dag.

 

Grunenn for at du ikke har fått reparert maskinen eller fått hevet kjøpet, er at de ikke har funnet noen feil med maskinen.

Det vil si at det mest sansynlig er brukerfeil/softvarefeil.

Og det dekkes selvsagt ikke på reklamasjonen.

 

Om du vil ha mer hjelp, så må du komme med mer fakta til oss.

 

Hvor lenge virket maskinen helt bra?

Når skjedde første feil?

Hva var feil?

Hva prøvde du å gjøre for å fikse feilen?

Prøvde du recovery eller reinstall av windows?

Er det samme feil som var årsak de andre gangene og?

 

Har du passet på at du ikke har dekket til vifteåpningenn og slikt?

Selvsagt så er det lurt å få fjernet støv i maskinen. Dette dekkes heller ikke av reklamasjonen.

 

Reklamasjon gjelder kun ved feil på hardvaren. Hvis du f.eks har fått svart skjerm 2 ganger, og de har fikset feilen. Og om feilen skjer for tredje gang, så har du krav på å heve kjøpet. Butikken har rett til å sjekke om feilen er en feil selvsagt.

 

Men får man f.eks virus på maskinen, så vil det heller selvsagt ikke dekkes av reklamasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...