Gå til innhold

Tips for å kjøre E18 Oslo-Kristiansand

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøre tur retur fra Oslo til Kristiansand slutten av denne eller begynnelsen av neste uke og lurte på om noen har kjørt denne strekningen før. Google maps sier 327 km og nesten 5 timer med kjøring. Er det veldig lave fartsgrenser på E18 mot Kristiansand? Og hva med automatisk trafikkontroll, mange kameraer på veien?

Setter pris på all info. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjäna!

Har kjørt strekninga et par ganger fra Drammen og mins å huske jeg bruker ca 3 1/2 time. Da ligger jeg noenlunde i fartsgrensa. Er endel kameraer når du nærmer deg Kristiansand mener jeg å huske. De popper opp med et par kilometers avstand bare. Og det er lavere hastigheter på E-18 når du kjører gjennom byene på vei ned der.

Lenke til kommentar

Brukte ca 4 timer fra Oslo til Sørlandsparken i sommer....med 1 stopp på et gatekjøkken.

Etter Tønsberg er det 70-grense nesten hele veien. Og veien blir dårligere jo lenger sørover du kommer. Ekstremt mange fotobokser, men trur det er mange uten film. Dura forbi mange av dem et stykke over grensa, og fikk ikke noen bøter. Men en GPS med fotoboksvarsling kan være lurt, så slipper du å følge med på disse boksene hele tida. Og husk å veksle noen mynter også. Er nok av bommer å passere. Trur det kosta 120 kr en vei...totalt.

Pantera

Lenke til kommentar

Kjørte Moss - Stavanger noen ganger for et par år siden, da var det alltid veldig billig for bensin på en statoilstasjon ved e18 ved avkjøringa til porsgrunn. Ganske billig i forhold til ellers, kan være verdt å huske på...

Lenke til kommentar

Du bør hvertfall ta vare på kvitteringene i bomstasjonen (Det er en før Risør mener jeg, og da gjelder den for en nærmere Kristiansand også), for jeg mener det er slik at når du betaler på den første, så er det en eller to du slipper å betale på. Dette er hvis du skal helt til Kristiansand da. Beregn 5 timer du, så har du grei tid. Skal målet være å ligge over fartsgrensa så klarer du det fortere, men da har du kanskje råd til det også :-)

bertie

Endret av bertie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...