Gå til innhold

Problem Gainward 6800 Sli

Tonyman

Anbefalte innlegg

Jeg har Gainward PowerPack Ultra/2400PCX, dvs 2x GeForce 6800 GT kort i SLI-modus med 256mb hver.

Problemet er bare at absolutt alle diagnostikkprogrammer viser at jeg har "256 mb" minne på grafikkortene, men det er tross alt 2x256 mb.

Når jeg starter PCen vises bios'en til grafikkortene, og der står det også 256 mb...

Hvofor viser alle diagnostikkprogrammene bare det ene minnet?

Noen tanker?

Endret av Tonyman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er riktig det alle programmene sier. De har ikke 512 MB til sammen. De lagrer den samme data mengden og de samme opplysningen på minne til hvert kort. Dvs at du får bare 256 MB fordi kortene lagrer det samme.

8296215[/snapback]

Hm.... det var jeg ikke klar over. :hmm:

Prøver du å si at to stk SLI-kort bare gir det ene kortets minne? Hva skjer med resten av minnet da? Hva er egentlig fordelen med SLI-kort da?

Lenke til kommentar
Fordelen er at man har to grafikkprosessorer som jobber sammen, men det samme vil bli lagret i minnet på kortene.

8298692[/snapback]

Ok. Men hvor mye har egentlig antall mb å si på grafikkort i SLI? Jeg mener å ha hørt en gang at to GPUer i sli gir ca 10% høyere ytelse enn en GPU med samme styrke som de to GPUene tilsammen, men blir ikke denne effekten motvirket av at minnet "halveres"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...