Gå til innhold

Kråke på lang avstand


cmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok. Hurra du har tatt bilde av en fugl. Kamera ditt har eksponert ypperlig. Fantastisk.

8294494[/snapback]

 

Jeg leser innlegget ditt som at du mener at bildet er "no big deal."

Da tørr jeg også si at du kanskje ikke tar så mange fuglebilder?

 

Uansett hvor vanlig kråka er, så kan den være INNMARI sky!

Nok til at jeg har kun 2 bilder av den som jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar
ok. Hurra du har tatt bilde av en fugl. Kamera ditt har eksponert ypperlig. Fantastisk.

8294494[/snapback]

I likhet med Marius Olsen oppfatter jeg dette som sarkastisk ment. Jeg går litt lenger enn han, og utfordrer deg til å gå ut å gjøre noe lignende.

Du vil da raskt oppdage at slike skudd faktisk krever mye av fotografen. Kanskje du og vil oppleve at du kommer til kort.

 

Bort sett fra det, så har jeg generelt lite sans for denne formen for kommentering. Det hjelper over hodet ikke fotografen. Det eneste det fremmer er ditt ego.

 

Tror det er best jeg stopper der. Du har nå sikkert forstått at du har gjort meg forbanna.

 

MEN, jeg blir fort blid igjen, så slapp av ;-)

 

Mvh Tim Typo

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Takker for hyggelige kommentarer :) Dette bilde ble tatt på min første foto tur med den nye linsa jeg investerte i etter et veldig godt tilbud :) den er skarp som pokker... 50-500mm til sigma, kameraet jeg brukte er  Nikon D200.

8294957[/snapback]

Kjøpte du brukt? Er selv ute etter et objektiv med 300mm+. Dette er et av de jeg har vurdert. Skal brukest til Astrofoto, fuglefoto o.l

Lenke til kommentar
Takker for hyggelige kommentarer :) Dette bilde ble tatt på min første foto tur med den nye linsa jeg investerte i etter et veldig godt tilbud :) den er skarp som pokker... 50-500mm til sigma, kameraet jeg brukte er  Nikon D200.

8294957[/snapback]

 

Flott bilde!! skarpt og fint! flott fargegjentydning. Og for en kvalitetspakke!! :dribble: Hvis det er sigmaen jeg tror det er er den også nokså dyr. Og Nikon d200 :ohmy:

 

lykke til

Lenke til kommentar

Bildet var som nevnt teknisk perfekt.

Motivet var enkelt.

Komposisjonen likeså.

Utfordringene med å ta bilde av levende dyr kjenner de fleste av oss til.

 

Så hvordan enkelte klarer å få til stor ståhei for ingenting i påfølgende svar er meg en gåte.

 

Mitt svar var på linje med trådstarters: enkelt, kontant og kort.

Lenke til kommentar

Svein: Det er ikke meningen din vi stiller oss kritisk til, men måten du framlegger den på!

Ditt innlegg hadde en sur tone over seg, og det ga klart uttrykk for at du mente at det ikke var noe "bra" med bildet.

Som om alle som en kunne tatt et slikt bilde. Du er åpenbart ingen fuglefotograf, da du legger fram at et bilde av en fugl ikke er "verdig", liksom det du fotogarferer.

Setningen med eksponeringen framlegger du også slik at fotogarfen ikke har gjort en dritt, og DET blir jeg forbanna over!

 

Skal man kommentere et bilde slik du har gjort bør man være sikker på at man selv får til noe mye bedre, men selv da fremstiller man selg selv som en drittsekk.

Dermed passer ikke slike kommentarer noen sted.

 

Ingen på forumet er blitt pålagt å legge ut proff-bilder, og da skal man heller ikke gå ut ifra det når man kommenterer.

Lenke til kommentar
Bildet var som nevnt teknisk perfekt.

Motivet var enkelt.

Komposisjonen likeså.

Utfordringene med å ta bilde av levende dyr kjenner de fleste av oss til.

 

Så hvordan enkelte klarer å få til stor ståhei for ingenting i påfølgende svar er meg en gåte.

 

Mitt svar var på linje med trådstarters: enkelt, kontant og kort.

8295072[/snapback]

Svein Gunnar.

 

Hvis kommentaren ikke var sarkastisk ment, så har du et kommunikasjonsproblem. Du ble nemlig oppfattet slik av undertegnede, og minst to til. Så gåta skulle være ganske enkel.

 

Hadde jeg vært alene, så ville jeg tenkt at det var mitt problem og bedt om unskyldning fordi jeg misforsto deg, men slik er det altså ikke.

 

Dette er faktisk vennlig ment Svein Gunnar. Tenker du litt over hvordan du framstår, så slipper kanskje en del unødige og ubehagelige konflikter.

 

Jeg har nå sagt hva jeg mener, så fra min side er dette avslutta.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Jeg synes bildet var skikkelig flott. Veldig skarp, godt lys og kråka i beste positur.

 

Vil også bemerke innlegget til Svein Gunnar Kjøde. Jeg oppfattet det som sarkasme. Håper det ikke var det, for det hjelper ingen til og ta bedre bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...