OeO Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Mitt z-560 anlegg er ødlagt... Fikk et nytt tilsendt i posten på garantien. Det jeg sitter igjen med er 4 satelitter og en basselementet. Siden satelittene bare er diskanter lurte jeg på om det finnes en tilsvarende forsterker, en som sender lavfrekvens til en kanal, og høyfrekvens til en annen. Er ikke så viktig om jeg får brukt alle satelittene, men 2 hadde vært greit så jeg kunne fått 6.1. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Det er ingen lur idé. Du må isåfall vite alle kritiske verdier for høyttalerene, f.eks impedans. Lenke til kommentar
MikKiX Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Impedansen er vel ganske uinteressant i dette tilfellet, forsterkeren klarer nok jobben uansett så lenge ikke høytalerne er på 2Ohm og vedkommende spiller så det vrenger i timesvis. Det som er mer interessenant er å få riktig delefrekvens, men siden det bare er temporært så er ikke det heller så viktig, så lenge man passer på at lyden er delt (satelittene ikke får den dypeste bassen..) Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Noen som vet om en slik forsterker? Kan jo også bare kjøpe en mono fersterker til subben, men hadde litt lyst til 6.1 liksom :smile: Lenke til kommentar
MikKiX Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Vet at en del bilforsterkere har har delefilter for sub innebygget. Høytalersettet dit kan for eksempel distribueres rundt i en bil. Eller du kan høre med nærmeste lyd i bil byggesett butikk om de har et billig delefilter for sub, og koble dette sammen med en standard forsterker du har slengende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå