Gå til innhold

ny telefon hos tele2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En bekjent av meg ønsker å bestille seg ny telefon og abonnement igjennom tele2.

Tele2 sin kredittsjekk vil ikkje sleppe henne igjennom, problemet er visst at hun er, i følge tele2's kundeservice, svensk statsborger og det da er umulig/veldig vanskelig å få abonnement hos tele2.

Ho har norsk personnummer og jobber i fast jobb i norge, men dette er visst ikkje nok for å få kjøpe seg eit mobilabonnement i norge.

Er det virkelig så? Finnes det nokon alternative måtar å få abonnement på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

En bekjent av meg ønsker å bestille seg ny telefon og abonnement igjennom tele2.

Tele2 sin kredittsjekk vil ikkje sleppe henne igjennom, problemet er visst at hun er,  i følge tele2's kundeservice, svensk statsborger og det da er umulig/veldig vanskelig å få abonnement hos tele2.

Ho har norsk personnummer og jobber i fast jobb i norge, men dette er visst ikkje nok for å få kjøpe seg eit mobilabonnement i norge.

Er det virkelig så? Finnes det nokon alternative måtar å få abonnement på?

8294225[/snapback]

 

 

Hei hei,

Det har ingenting å si hvor hun er fra, det holder med at hun har norsk personnummer.

Kanskje hun er registrert på sånn inkaso greier...?? hvis hun er det, så får hun ikke abnnoment hos noen av de mobil opperatørene, først må hun ordne opp inkaso-shits!!

Lenke til kommentar

De fleste mobiloperatører utfører en kredittsjekk opp mot ligningene som er levert inn. De som blir sjekket opp mot nå er mest sannssynlig fra 2005. Så hvis hun ikke har skattbar, eller nok skattbar, inntekt i skatteåret 2005 vil hun automatisk få avslag.

 

Hos telenor kan man få abonement uten at man har hatt skattbar inntekkt, dette mot at man innbetaler et depositum på ca 1000 kr (tror det var1000 kr).

Jeg er dog noe usikker på hvordan tele 2 praktiserer slikt og om de i det hele tatt har slike løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...