Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvilken sans ville du beholdt?

iloveitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du mener man ikke kan bevege seg om man ikke kan føle?

Jeg mener iallefall du kan bevege deg selv om du ikke føler noe, men det vil jo være problematisk siden du kan skade deg selv hele tiden.

Hørsel, lukt og smak skulle jeg vel klart meg uten.

Synes er viktigst for meg uansett, så lenge man kan se og bevege øynene så kan man kommunisere og i det minste bruke en datamaskin til ymse ting.

Lenke til kommentar
Man kan gå turer å se ting rundt seg, reise å se verden.

- Jeg er ikke så helt sikker på at verden er like fin å høre på.  :ermm:

8298078[/snapback]

Hehe, enig.. Ville helt klart ha beholdt synet

Pirker kanskje nå men. Dere ville heller ha ligget resten av livet i en seng / spent fast til en rullestol enn å miste synet, hørsel, smak eller lukt?

8309180[/snapback]

Pirker nå men. tror du misforstod.. du skal velge en ting som skal bli, ikke en sans som skal mistes... og det å miste følelsen betyr vel ikke at man blir lam? :ermm:

Endret av Dr-Cox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Tror nok det måtte blitt hørselen, selv om synet hadde gjort seg.

Kunne ikke tenke meg å aldri fått høre musikk igjen, pluss at jeg gjerne vil høre hva jeg spiller selv :)

Lenke til kommentar
Jo, har man ikke følelse i en kroppsdel så har ikke hjernen kontakt med den kropsdelen. Får ikke hjernen kontakt, ingen bevegelse. Men skal slutte å pirke nå :p

8310390[/snapback]

Det finnes en sykdom (eller kall det hva du vil), som gjør at man ikke har noe følelse, smak eller luktesans. De som lider av dette kan fremdeles bevege seg.

Så en dokumentar om en liten jente som led av denne sykdommen, og hun kom alltid hjem med store sår over alt, fordi hun ikke kjente smerte. Var helt forferdelig å se på hvordan hun krøp rundt på asfalten uten bukse, mens sårene på knærne bare ble større og større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...