Gå til innhold

Minnet kunne ikke være "read" ved windows oppstart

Anbefalte innlegg

Plutselig en dag da jeg skulle starte dataen min fikk jeg bare en beskjed om at minnet ikke kunne være "read". I samme dialogboks står det masse feilkoder osv. Det er selve explorer som klikker. Noen idé om hva jeg må gjøre? Kommer ikke så langt uten explorer, har prøvd å "restarte" explorer.exe i taskmanager, men den bare avslutter seg selv med den samme feilmeldingen.. Burde jeg starte opp i sikkermodus og avinstallere noe? I så fall hva?

På forhånd takk :)

Edit: Ser nå at samme feilen oppstår i sikkermodus. Da er det kanskje bare å formatere?

Endret av Jesing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plutselig en dag da jeg skulle starte dataen min fikk jeg bare en beskjed om at minnet ikke kunne være "read". I samme dialogboks står det masse feilkoder osv. Det er selve explorer som klikker. Noen idé om hva jeg må gjøre? Kommer ikke så langt uten explorer, har prøvd å "restarte" explorer.exe i taskmanager, men den bare avslutter seg selv med den samme feilmeldingen.. Burde jeg starte opp i sikkermodus og avinstallere noe? I så fall hva?

På forhånd takk :)

Edit: Ser nå at samme feilen oppstår i sikkermodus. Da er det kanskje bare å formatere?

8293611[/snapback]

Formatere kan være smart. Jeg ville tatt en checkdisk først.

Lenke til kommentar

Memory could not be "read" er det man kaller en programmeringsfeil, grunnen kommer av at et program (exe eller dll) prøver å lese i et minneområde det ikke har tilgang til (ikke allokert)

Selvom det er explorer som feiler, betyr ikke det at det nødvendigvis er explorer feilen ligger i.

Det er mest sannsynlig dll-er og slikt som explorer laster når det starter opp (plug-ins og extensions)

Se om det står nevnt noen dll-er i feilmeldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...