Runerebellion Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Lurer på om noen kan hjelpe meg litt. Fikk for en tid tilbake masse "flekker" på bildene mine så jeg brukte Sensor Swab, men fikk det fortsatt ikke bort. Blei faktisk værre:p. Sikkert jeg som er veldig newbie. Er det noen andre måter å få dette bort på uten å måtte levere det inn? Har prøvd det meste (støvsuger ol.) I rein frustrasjon så pusset jeg mattskiva også. Vet i ettertid at dette var idiotisk etter å ha lest hær. Påvirker dette bildene? kan denne byttes på D70en? Endret 2. april 2007 av Runerebellion Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Første gang jeg brukte sensor brush på min 350D så måtte jeg gå over mange ganger før jeg fikk vekk alt. Lenke til kommentar
Runerebellion Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Første gang jeg brukte sensor brush på min 350D så måtte jeg gå over mange ganger før jeg fikk vekk alt. 8293604[/snapback] Gikk over flere ganger. Man kunne se på bildene at prikkene flyttet plass, men klarte ikke få de bort. Bynne bli ganske lei av hele kameraet no Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 I rein frustrasjon så pusset jeg mattskiva også. Vet i ettertid at dette var idiotisk etter å ha lest hær. Påvirker dette bildene? Lyset passerer ikke mattskiven når bildet blir tatt så det vil ikke påvirke bildet på den måten. Men I noen tilfeller kan det påvirke autoeksponeringen hvis mattskiven er skadet. Lenke til kommentar
Runerebellion Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 (endret) I rein frustrasjon så pusset jeg mattskiva også. Vet i ettertid at dette var idiotisk etter å ha lest hær. Påvirker dette bildene? Lyset passerer ikke mattskiven når bildet blir tatt så det vil ikke påvirke bildet på den måten. Men I noen tilfeller kan det påvirke autoeksponeringen hvis mattskiven er skadet. 8293655[/snapback] Ok. Var jo litt betryggende å vite. Får følge med på bildene fremover å se om den tok noe skade av det. Men om den skulle ha tatt skade, kan den byttes å evt hva koster det? Endret 2. april 2007 av Runerebellion Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 den kan byttes (du så jo hvor lett det var å ta den ut) Søk på google så finner du endel produsenter av mattskiver. Lenke til kommentar
Runerebellion Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 den kan byttes (du så jo hvor lett det var å ta den ut)Søk på google så finner du endel produsenter av mattskiver. 8294346[/snapback] Tok den ikke ut..bare stakk fingern inn å pussa Lenke til kommentar
parleur Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Bruk "air duster" som du får kjøpt på flere butikker. Jeg har sånn problem også siden kameraet ikke har "antistøv-system". Kluter og papri virker ikke, du må bruke en form for trykkluft. Lenke til kommentar
Runerebellion Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Bruk "air duster" som du får kjøpt på flere butikker. Jeg har sånn problem også siden kameraet ikke har "antistøv-system". Kluter og papri virker ikke, du må bruke en form for trykkluft. 8294520[/snapback] Oki..leste noe om at man ikke måtte bruke trykkluft. Regner med "air duster" er spesielt beregnet til dette? Lenke til kommentar
buitre Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hvis du ikke har gjort det, les vedlagte link. http://www.adorama.com/Catalog.tpl?op=acad...&article=073106 Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 mattskiven er bare festet med en klips, du ser den hvis du snur kamera rundt og kikker opp mot mattskiven, en liten metallklips. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Stort sett er dette en enkel 2-min. jobb. Har du fått på noe griseri som ikke går vekk med sensor swabs (eller har 10 tommeltotter/ mangler teknisk innsikt), få en butikk/ verksted til å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå