Gå til innhold

extremt billig multimedia pc, under 3k

Anbefalte innlegg

takk for alle forslag. skal ta de opp til vurdering.

et par ting bare: tror jeg styrer unna amentio, mest fordi jeg aldri hører noen anbefale sjappa og fordi jeg mener at god service og support er verdt noen kr extra.

ellers så er oppdateringa den at budsjettet er på MAX 3k (ikke inkludert frakt)

hvor mye bedre er skjermkortet på det hovedkortet fra ECS som nokia_dell linker til i forhold til det jeg valgte ut? lite info om kortet ute å går

det jeg er mest interessert i å få hjelp til er valg av hovedkort og kabinett. utseende på kassa teller mest. det skal stå i stua, gjerne inni tv benken om det går, så bare post forslag her.

dersom det lar seg gjøre så hadde et m-atx hk med vga OG dvi vært flott, men ikke prioritert (skal prøve vga først)

dere har til over påske :)

edit: har kikka litt å kabinett nå. jeg fant dette. det falt i smak hos han som skal ha det. microplex mener det er en støysvak 300 watter i den, mens alle andre sier 350 watt. noen som vet hvem som har rett, eller om den fåes med begge deler og om 350 wattern har et brukbart lavt støynivå...

så hvis vi da sier at det blir denne kassa, så har vi ca 2k igjen på budsjettet, men det trengs ikke å brukes opp, da det kan oppstå behov for et skjermkort dersom det innebygde skaper problemer med tv'en.

alternativt så kan vi sette opp et vanlig atx system med et skjermkort ved siden da det er plass til dette i CM kassa. vifteløst er en fordel ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er jo ett geforce 6100 eller no ,, kontra ett via skjermkort , så vidt jeg så ,

men du kan jo bare bestille det fra en annen butikk ! :D

personlig har jeg ingenting og utsette med amentio ,, men ontopic:D

tror det blir mye value for penge i værtfall:D

EDIT: specs @ ecs

On Chip (NVIDIA GeForce6100-based. 2D/3D graphic engine)

Share Memory: Maximum up to 256MB

kontra

fant ikke noe om grafikken ,, men fant chipsett

msi hk

ecs hk

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
Veldig godt forslag fra Jarmo :)  Absolutt å vurdere

Edit: (Prescott, Smithfield, Cedarmill, Conroe, Kentsfield) Den støtter også conroe for senere oppgradering :)

8313395[/snapback]

Har en sånn selv, med dette kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329283

og denne CPUèn: http://www.psdata.no/ps.asp?it=129317&mlevel=240703

915= dualcore med 2x2MB Cache.

8313474[/snapback]

Meget godt oppsett. Spesielt pga HDMI da? Brukes kanskje som mediasenter pc eller lignende da. :!:

Vurderer selv og kjøpe en slik nå. Har 2gb ddr 2 ram liggende, hdd,dvd rom etc.

Lenke til kommentar
Spesielt pga HDMI da? Brukes kanskje som mediasenter pc eller lignende da.

Jepp! Det er meningen. Boxen er helt ny og har ikke koblet den på 37" Toshiba ennå.

Ellers er boxen glimrende Lanbox, liten og lett. Dog anbefaller jeg et eksternt skjermkort, alt annet er bedre enn det integrerte.

Innmaten kan man variere veldig mye. ;)

Lenke til kommentar

Med det oppsettet jeg har satt opp for du en 400W PSU, 1Gb Ram og en super dualcore.

Du for også AMD sitt nye 690G brikkesett med X1250 så det er mulighet for ham å spille på det også til en (mellom stor) viss grad og det er TV out samt HBMI på HK som gjør det lett å koble til TV, desverre klarte jeg ike å putte en harddisk inni der til budsjettet så da for du evnt. kjøpe en 3800x SC (Singel Core) og kjøpe deg en HD ....

Du for vel en av de beste mATX kabinettene som er å oppdrive :fun:

Handlevogn

Har 2gb ddr 2 ram liggende

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har 7Gb ram ligganes :D

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Man bør kjøpe alle delene fra en webshop grunnet porto og oppkravsgebyrer  ;)

8313684[/snapback]

Hmm nå tror jeg du driter på draget her for hvis du ser på Amentio så har de alle delene og jeg har selv handlet der og ingenting å klage på ....

Elsker det at man kan forhåndbetale via overføring da jeg ikke har VISA ennå :thumbup:

Lenke til kommentar
Man bør kjøpe alle delene fra en webshop grunnet porto og oppkravsgebyrer  ;)

8313684[/snapback]

Hmm nå tror jeg du driter på draget her for hvis du ser på Amentio så har de alle delene og jeg har selv handlet der og ingenting å klage på ....

Elsker det at man kan forhåndbetale via overføring da jeg ikke har VISA ennå :thumbup:

8313706[/snapback]

Nja? Mitt innlegg var bare som generell info ;)

(Dessuten ingen i norge har det HK på lager, etter prisguiden)

Lenke til kommentar

dessuten har han som skal ha det en dvd spiller liggende allerede.

og maskina kommer ikke til å bli spillt på, fyren spiller aldri.

ser det har kommet en del flere forslag. har ikke granska de så mye enda.

setter ned et par krav til: skal ikke kjøpe hos amentio, og prisen skal bli totalt MAX 3K hos 1webshop...

beklager at jeg er litt streng, men krava til denne maskina ytelsesmessig er minimale, ergo kan jeg sette ned noen andre krav i stede. og dere kan gå ut i fra at det blir et cooler master cavalier 4 kabinett til ca 850kr.

men har fått en del tips nå :) har mer eller mindre bestemt meg. kan oppdatere når jeg bestiller hvis det ikke skjer noe spesielt i mellomtida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...