Gå til innhold

Boom sa det!

DraZeN

Anbefalte innlegg

Vet at dette ikke har noe med emnet å gkøre men alikevel .

Her en dag jeg skulle være klåfingret på min gamle dell , og satte ned strømforsyninga på 112v , pcen var ikke på men boom sa det . Har gjort det samme på mitt chieftec kabinett , men da sa d ikke bom bare vrrrrrrrr . Kan jeg starte pcen igjen nå ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker ikke dell utstyr. Går på noen helt spesielle strømmer. Skulle låne en aven kamerat, men da jeg koblet den til en vanlig maskin suste det fælt i den, og den ville ikke mer.

Viste seg heldigvis å bare være ei sikring som gikk.

Åpne den (selv om garantien fordufter) og se om noen sikringer må skiftes. Tror det er vanlige glassikringer.

Lenke til kommentar

Når det sier boom, er det ikke sikringen i seg selv som laget den lyden. Broder satte en gang og fiklet med volt-bryteren på sin PC, og da smalt det! Jeg var ikke på rommet, men han sa det smalt noe for sinnsvakt. Deretter ble det stille...

Jeg så at sikringholderen i hans PSU inneholdt en metallhylse i hver ende med glasskår i mellom, så jeg satte i en hel sikring. Startet opp. BOOBOOO-OOOM! Stikkflammer/gnister ut viftegrillen, hele andreetasje mørklagt. Etter nøyere kikk i PSU, så jeg at en elektrolyttkondensator var gått til varmere strøk down under. Den var sprengt, og var det muligens etter første smell...

En praktisk regel blir:

Ikke lek med voltvelgeren på PC'en!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 22:32, skrev DraZeN:

Her en dag jeg skulle være klåfingret på min gamle dell , og satte ned strømforsyninga på 112v , pcen var ikke på men boom sa det . Har gjort det samme på

Hvorfor i all verden skal folk på død og liv endre på volt innstillingen på PSU'en, når den bare "forteller" PSU'en hvilken spenning som kommer inn gjennom kablen?

Har folk vanskelig for å innse at vi faktisk bruker ~220-230V her i landet?

hi-hi :grin:

Lenke til kommentar

Det gøyeste av alt er jo å klemme fast en Pentium CPU med fastlimt kjøler i en skrustikke og vri langsomt. Det knaker litt som når isen på et vann blir skikkelig tykk, og så sprenger hele greia i biter. Partey!

Edit: kun CPU settes fast, seff...

Athlon XP 2000+ @ 1774

Asus A7V333

256 MB TwinMos PC2700 @ 355 MHz CAS2

POV GF4 TI4200 XP @ 315/665

3D-Mark 2001SE: 12554

[ Denne Melding var redigert av: Ar`Kritz på 2002-12-17 12:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 10:23, skrev poppy:

Har løsningen: Om du fjerner isolasjonen på to kobbertråder, holder dem skikkelig fast med de svette pølsefingrene dine og stikker ledingene inn i veggkontakten, så blir alt bra. IDIOT!!!

?????? vi kan jo diskutere hvem som er hva her.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 22:32, skrev DraZeN:

Vet at dette ikke har noe med emnet å gkøre men alikevel .

Her en dag jeg skulle være klåfingret på min gamle dell , og satte ned strømforsyninga på 112v , pcen var ikke på men boom sa det . Har gjort det samme på mitt chieftec kabinett , men da sa d ikke bom bare vrrrrrrrr . Kan jeg starte pcen igjen nå ?

Kall meg gjerne gammeldags, men hva er meninga med slikt idioti? Også 2 ganger?! Kjeder man seg? Gå ut og spark i bildekk istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...