RulleRimfrost Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hepp. Kjøpte en laptop for noen mnd siden, og fikk XP pro m. Vista Express Upgrade til denne. Nå trenger jeg SW (Adobe) som ikke kjører i Vista, men den Vista Business-plata som kom i posten for en stund siden frister mer og mer. Planen er som følger : Dele disken, installere XP på nytt på den nye partisjonen, aktivere denne (2 installasjoner av XP på samme maskin aktiverer vel greit) og oppgradere den ene installasjonen til Vista. Noen som ser snubletråder eller har testet noe slikt ? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 har ikke testet dette selv, men burde gå greit, du kjører i prinsippet multiboot mellom to xp versjoner, så oppgraderer du den ene til vista.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Er ikke noe problem det i så måte, men hvorfor skal du gjøre det da? Tror du virkelig at Adobe sine problemer kjører bedre i Vista om du oppgraderer den fra XP? . Harmonerer det noe særlig da? Eller var det ikke det du tenkte på. Har ikke lagt inn noen Adobe programmer i Vista hos meg selv, men det går jo an å prøve å installere softwaren selv om Vista ikke står under Systemkravene til softwaren. Har installert en del programvare som kanskje ikke var beregna på Vista, men det meste av programvaren har faktisk gått ganske så greit å legge inn. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Neida. Du misforstår nok bare litt. Jeg benytter endel programmvare som jeg vet ikke kjører på Vista, og disse programmene er viktigere for meg enn Vista. Allikevel hadde det hvert gøy å prøve Vista, når jeg tross alt har plata liggende her... Eneste hinderet er om ikke XP har lyst til å kjøre med samme key, på to forskjellige partisjoner av samme hdd. Men jeg har hørt at XP lager aktiveringsnøkkelen ut av serienummeret til hdd, så da kan det jo hende den bare tror det er en reinstallasjon - om jeg er heldig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå