Thomaes Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Har installert OpenSUSE og det eneste problemet jeg har er lyden. Har fått med meg at bare ALSA lyd kan spille av lyd fra 2 eller flere kilder samtidig. Problemet mitt er at jeg ikke får dette til! f.eks kan jeg ikke snakke i skype og spille css på wine samtidig, enda begge programmene er konfigurert til å bruke ALSA lyd-drivere. Dette er kjempe irritereende, og det eneste som hindrer meg i å andbefalle dette strålende operativsystemet til alle jeg møter. I YaST har jeg satt USB enheten til "Generic USB Audio Device", siden jeg ikke finner enheten i listen som allerede er der. USB headsettet er et C-Media HS-4100. Takk for hjelpen Endret 6. april 2007 av gravitic Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Har du aktivert esd? I Gnome under sound? (esd er altså software mixing av sound, siden det eeegentlig ikke er mulig å spille mer enn en lyd. ) Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Bruker kde.. får vel se etter noe "software mixing" da Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Klarer ikke å finne noe software mixing i kde, så jeg lette på google og fant dette: http://forums.debian.net/viewtopic.php?p=44155#44155 Skal det virkelig være så komplisert? trodde KDE hadde et overflod av options og settings og alt jeg.. jaja, det jeg lurer på er om det ser troverdig ut? EDIT: det funker, men nå funker ikke skype. det kommer sånn feil om at miccen ikke funker. derimot funker det når jeg kjører det i OSS. Prøvde å kjøre 'aoss Skype' . da funker det å ringe til folk, men ingen hører hva jeg sier. hva skal jeg gjøre?? Endret 2. april 2007 av gravitic Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Ingen som har peiling hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå