Subaida Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hei alle sammen. God jul foresten. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg ikke hadde lest alle de testen som finnes overalt, men det har jeg nå gjort. Nå er jeg så frustrert som aldri før. -7000 spenn...+ -bruksområde: alt mulig... -hvilket kamera velger jeg? Frustrert.... Lenke til kommentar
gadus Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Hei. Dersom du vil bruke 7000+, kan jeg sterkt anbefale ett Nikon Coolpix 5000 til 8000,- på juletilbud hos Japan Photo. Dette kameraet koster normalt mellom 10-12.000,- hos andre aktører, og er ett genialt kamera (etter min mening) Jeg kjøpte selv ett slikt kamera for 1 mnd siden, og må si meg meget fornøyd. Det eneste ankepunktet jeg har mot kameraet er at det ikke er blant de beste på fokusering i dårlig lys. MEN, de justeringsmulighetene du har, og de ulike programmene kan du se langt etter på kamera i samme prisklasse. Det som til syvende og sist er viktigst er bildekvaliteten, og der må de fleste se seg slått av Coolpix 5000 (i samme prisklasse vel og merke) Har testet Minolta og Sony opp mot Nikon kameraet, og Nikon appellerer definitivt mest til meg. Men, alt i alt, dete er subjektive meninger, og du å selv finne ut hva du har lyst på. Se deg ikke blind på tester, det er tross alt mennesker som tester disse kameraene (les; subjektivt). Prøv flere kameraer og bestem deg etterpå. Lykke til, og GOD JUL PS: se på "nikon talks" i forumet på http://www.dpreview.com der finner du masse interessant informasjon om kameraet, og de fleste problemstillinger brukere har vært borti [ Denne Melding var redigert av: gadus på 2002-12-15 22:52 ] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Det finns en firmwareoppdatering til CP5000, som skal gjøre det raskere. Når det gjelder autofokus, prøv dette: Velg MENU > FOCUS > AF Area Mode > Sett til OFF > Gå ut av meny. AF er kontrastbasert. Prøv å fokusere på samme avstand til motivet, et område som er kontrastfylt. Lås fokus ved å trykke utløserknappen halvt inn, flytt så til motivet, ta bildet. Har et CP5700. Går ut fra at meny fungerer omtrent likt. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Det finnes ingen kamera som er best for alle. Jeg prøvde Coolpix 5000, og det var litt ubehagelig for meg å holde det og bruke kontrollene. Jeg bestemte meg for et Olympus C-5050 som jeg synes er ekstremt behagelig og praktisk. Når deg gjelder nærbilder så er 5050 suverent, det har også en kraftig blitz. I dårlig lys likte jeg også 5050 best, bedre fokus og behageligere bilder. Det var ikke en seriøs test siden bildene ikke ble tatt på samme tid. Det er en veldig stor fordel å på testet forskjellige kamera før du bestemmmer deg. Jeg var ikke helt komfortabel med Coolpix 5000 og gamblet på C-5050. Hadde jeg vært uheldig så hadde jeg gamblet feil og brukt 7300kr på et kamera jeg ikke var helt fornøyd med. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Enig med Kristallo. Det finns ikke et kamera som er 'best'. Det blir som å si at Audi er bedre enn Mercedes. Jeg kjøpte først en Nikon CP900, fordi jeg hadde bare god erfaring med Nikon fra før, og ble fornøyd med det. Siden ble det nye modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå