Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med torrenter og Next

Anbefalte innlegg

Har over lenger tid har ekstremt dårlige hastigheter på nedlastinger av torrenter. Har 6 mbit nedlinje hvis det er til noen hjelp. Misstenker:

A) Nextgentel har delvis sperret noen av portene som brukes av uTorrent

B) Jeg/Speedtouch-modemet har gjort noen feil, og pga. dette virker ikke nedlastingene som de skal.

Har et speedtouch 516i modem, som videre er koblet til en SMC-router (SMC7004VBR), og som igjen er koblet til en D-Link Switch.

Noen som har noen kloke forklaringer, eller en konklusjon? Har prøvd alt av guider på nettet for å åpne porter og få det til å virke, men det virker håpløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar.

Ehm, det er fortsatt en del jeg lurer på. Bride modemet og routeren? Hvordan gjør jeg det, og skal jeg i det hele tatt gjøre det? Forwarde porter kan man gjøre i både modem og router, men - skal jeg gjøre det i begge, og hvordan gjør jeg det?

Husker når jeg kjørte opp Speedtouch-modemet for første gang, fikk jeg valget mellom standard aktivering, og noe som het subnet osv. Har det noen sammenheng?

Lenke til kommentar

Hvis du skal forwarde porter så kan du velge å bridge ngt-routermodem slik at du kun behøver å forwarde porter i SMCrouteren.

Du må da legge inn PPPoE, brukernavn og passord i SMC for å få kontakt med nettet.

Alternativ to er å bruke 516i som den er og sette opp SMC som switch + aksesspunkt.

Dette gjør du ved å slå av LAN-DHCP i SMC og koble kabelen fra 516i til en av lanportene på SMC. Du kobler deg dermed utenom brannmuren i SMC og behøver kun åpne porter i routermodem (516i).

Sjekk ngtforum.net for info om routermodem og muligheter.

Skal du bruke utstyret som du har det pr dato så må du forwarde porter i begge routere til korrekte ipadresser og det blir unødvendig prakk etter min mening...

Lenke til kommentar
router modem --> router --> pc = dobbel routing = store sjangser for trøbbel.

Sett modemet i bridgemodus, eller fjern SMC'en.

8293722[/snapback]

Eller bare bruk SMC boksen som swithc/AP, er vell det enkleste og ofte det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...