Kris R Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei. Oppdaget noe merkelig i dag. Fargene vises annerledes i Photoshop enn de vises i andre programmer. Dette er et alvorlig problem og gjør i prinsippet PS ubrukelig akkurat nå. Her er et eksempel: Det til venstre er slik bildet ser ut i alle andre programmer, det til høyre er Photoshop. Jeg bruker en Macbook 13.3t med OS X. Hvordan kan jeg fikse problemet? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hei. Oppdaget noe merkelig i dag. Fargene vises annerledes i Photoshop enn de vises i andre programmer. Dette er et alvorlig problem og gjør i prinsippet PS ubrukelig akkurat nå. Her er et eksempel: Det til venstre er slik bildet ser ut i alle andre programmer, det til høyre er Photoshop. Jeg bruker en Macbook 13.3t med OS X. Hvordan kan jeg fikse problemet? 8292792[/snapback] Send en melding til de som lager photoshop ( www.adobe.no ) Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Åssen fargerom eksporterer du bildene til? Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Lenge siden jeg har brukt Photoshop nå, men må man ikke kjøre en fargekalibrering ved førstagangs oppstart? Mener å huske man kunne kjøre denne igjen manuelt senere også. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Fargekalibrering er for matching av fargevisning for flere forskjellige output/input-media (forskjellige skannere, skjermer, printere etc). Dette vil ikke skape grunnlag for forskjellig visning på samme medie (samme skjerm). Det som imidlertid kan skape problemer er om f.eks en Adobe RGB-fil blir forsøkt lest av et program uten støtte for annet en sRGB (noe som vil resultere i blassere farger i f.eks nettlesere enn med samme fil i Photoshop). Derfor er det viktig å forstå hvordan Photoshop behandler fargerom for å slippe å få kjedelige overraskelser. Endret 2. april 2007 av rotekaizer Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Åssen fargerom eksporterer du bildene til? 8292936[/snapback] Beklager, men jeg skjønte ikke hva du mente med dette. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Åssen fargerom eksporterer du bildene til? 8292936[/snapback] Beklager, men jeg skjønte ikke hva du mente med dette. 8293768[/snapback] Da er det nærliggende å tro at du jobber i et annet fargerom enn sRGB, som er vanlig for visning på nett og skjerm. Edit - color settings - velg sRGB som fargerom. Bilder som har en annen profil enn sRGB må også konverteres. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Ser dette riktig ut? Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Fargene er fortsatt rare forresten. Lenke til kommentar
kovacs Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg har måttet droppe CS3 beta på jobben pga problemer med feil farger under eksport til. Samme fargeinnstillinger i CS2 fungerer utmerket, men ikke i CS3. Så dette er nok et betaproblem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå