Gå til innhold

Omtale av Unreal Championship (Xbox)


Anbefalte innlegg

Fremtidsturneringen fortsetter! Unreal-serien fortsetter på Xbox med Digital Extremes' nyeste tittel Unreal Championship. Har du enda ikke prøvd deg på en førsteperson-skyter på Xbox-en, er det store muligheter for å bli hekta på denne tittelen. Tittelen levner ingen tvil om at det er en seriøs kandidat til årets multiplayer-spill, eller tidenes multiplayer-Xbox-spill for den saks skyld.

 

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-15 22:26, skrev evil_snowman:

tok ikke så lange tiden før pc tok igjen xbox i grafikk.


 

Nei, men i forhold til prisen på en xbox så er det ikke så farlig. Du trenger jo et grafikk-kort som koster mer(?) enn en xbox, for å kjøre like bra grafikk.

Lenke til kommentar

En ting som skuffet meg stort med denne omtalen var at det faktisk ikke er tatt med i det heletatt at grafikken i spillet (på xbox) hakker - og det ikke bare litt heller - spesielt på de store banene og med 6+ playere samtidig. Grunnen til dette er at DE (utvikleren) har enablet FSAA på spillet. Slår en FSAA av, er grafikken mye jevnere og kjappere (samt at det ikke ser så mye fælere ut heller). Men - for og få til og slå av FSAA må en ha modchip samt muligheten til og kopiere spillet til Xbox'ens HDD så en får redigert default.ini fila (UseXboxFSAA=True - forandre dette til False) og lagre den. En kan også gjøre grafikken enda kjappere med og senke aniso level'n (den står som default på 4, men kan gjerne settes på 2 uten at det merkes).

 

Men - siden det er klaget på ALLE UT forum over hele verden ang dette, også på forumet på xbox.com samt på Digital Extremes (DE) og Atari's forum ang. framerate problemene (flere tusenvis av poster) - hvorfor i alle dager har ikke dere på hardware.no nevnt framerate problemene da?? det lurer jeg virkelig på - siden de er det absolutt første en merker når en prøver dette spillet - og Digital Extreme har til og med innrømt det selv, og at de _muligens_ planlegger og inkl. et valg om og slå av FSAA i en patch som vil bli mulig og laste ned via Xbox Live!.

 

En review skal bestå av de negative sidene også - ikke bare de positive.

Lenke til kommentar

Quote:


bidz skriver:


En ting som skuffet meg stort med denne omtalen var at det faktisk ikke er tatt med i det heletatt at grafikken i spillet (på xbox) hakker.


Jeg skrev tydelig dette i omtalen:

 

"Det er likevel litt skuffende at grafikken til tider kan begynne å halte hvis det er for mye som skjer i bildet. Frameraten kan plutselig dale som en fugl med èn vinge, og jeg synes det er dårlig at utviklerne lar slikt gå forbi uten å gjøre sitt for å fikse det da dette faktisk er et hyppig problem."

 

Og ja, Unreal Tournament kom ut i 1999. Beklager glippen. Enda mer imponerende er det :smile:

 

_________________

Erling Ellingsen

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-12-16 00:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 23:58, skrev Erling E.:

Jeg skrev tydelig dette i omtalen:


"Det er likevel litt skuffende at grafikken til tider kan begynne å halte hvis det er for mye som skjer i bildet. Frameraten kan plutselig dale som en fugl med èn vinge, og jeg synes det er dårlig at utviklerne lar slikt gå forbi uten å gjøre sitt for å fikse det da dette faktisk er et hyppig problem."


 

Oops.. da har jeg lest for fort. Beklager :smile:

Lenke til kommentar

ville bare si at jeg ble litt forvirra at konklusjonen din. Den var litt mye frem og tilbake.

 

 

Bidz, alle i verden syns det hakker?

 

"The game itself looks great! The graphics are solid and shows off the power of the Xbox very well. During our many hours of testing Unreal Championship, we encountered no lag or performance problems with either the game itself or the Xbox Live parts of the game. "

 

alle untatt tomshardware da, hvis ikke jeg suger no inni varmere strøk down under i engelsk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...